خرم آباد - فرماندار پلدختر گفت: بسیاری از زیر ساخت های بهداشتی این شهرستان تحت تاثیرسیل قرار گرفته و از بین رفته است که بازسازی آنها اعتبار ویژه نیاز دارد.
کد خبر: ۷۶۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ 15 July 2019

علی سیف روز دوشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اظهار داشت: حضور مدیران در جلسه شورای سلامت پلدختر بسیار مهم و باید در این جلسات شرکت کنند.

وی افزود: مسئولان مصوبات جلسه شورای سلامت را پیگیری و آن را عملیاتی سازند و با توجه به گرمای هوا و کم‌آبی حساسیت و دقت لازم را نسبت به این موضوع افزایش دهند.

فرماندار پلدختر بیان کرد: با توجه به شیوع بیماریها در فصول مختلف به ویژه بیماریهای دامی و وجود سگ‌های ولگرد باید به بهداشت اجتماعی و جلوگیری از شیوع این بیماریها توجه شود.

وی برلزوم نظارت بیشتر درکشتارگاه های پلدختر و معمولان تاکید کرد و افزود: کشتار گاه های خانگی در پلدختر رواج پیدا کرده که این کار بسیار اشتباهی است و باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

سیف اضافه کرد: لبنیات های دست ساز در سطح شهر پلدختر عرضه می شود که نظارت روی آنها انجام نمی‌گیرد، غیربهداشتی و سلامت مردم را به خطر می اندازند که مسئولان مربوطه باید رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه زباله و جداول سطح شهر وضعیت مطلوبی ندارند افزود: شهرداری بایدپاکسازی و لایروبی جداول را به طور مرتب و ویژه انجام دهد زیرا مردم به فرمانداری مراجعه و نگران سلامت خود و خانواده هستند.

فرماندار پلدختر گفت: با توجه به شرایط و وضعیت پسا سیل، کمیته اتلاف حیوانات ولگرد باید در شهرستان تشکیل جلسه داده و در جهت جلوگیری از شیوع بیماریها فعال شود که در غیر این صورت کنترل سخت است.

وی افزود: وضعیت آب آشامیدنی بیمارستان امام خمینی (ره) پلدختر با مشکل مواجه است و سیستم های سرمایشی در این بیمارستان قدیمی شده که باید رفع مشکل شوند.

سیف بیان کرد: بیماران دیالیزی در بیمارستان پلدختر مشکل آب آشامیدنی دارند و دستگاههای شهرستان باید این مشکل را بین خود حل کنند نه اینکه رفع آن را تنها به یک اداره موکول کنند.

وی افزود: معمولان یکی از شهرهای استان لرستان است که مردم آن در جریان وقوع سیل خسارت دیده و رنجدیده هستند با این وجود پزشک متخصص ندارند که لازم است بعضی مواقع پزشکان متخصص در آنجا حضور پیدا کنند.

فرماندار پلدخترگفت: دولت یک سوم اعتبارات را به شهرستان سیل زده پلدختر اختصاص داده که اعتبارات خوبی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار