ایستگاه های مترو بسیج و محمدیه در بخش شرقی خط ۷ مترو تهران آماده افتتاح است و تا چند روز دیگر این ۲ ایستگاه افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۷۶۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 15 July 2019

به گزارش تابناک تهران از شرکت قطار مترو تهران و حومه، علی امام اظهارداشت: این ۲ استگاه حدفاصل ایستگاه مهدیه تا ایستگاه بسیج به طول ۸.۵ کیلومتر وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: بخش ساختمانی و تجهیزاتی مورد نیاز برای بهره‌برداری این دو ایستگاه بیش از ۹۹ درصد پیشرفت دارد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در خصوص ویژگی ایستگاه میدان محمدیه، گفت: این ایستگاه واقع در منطقه ۱۲ تهران؛ یک ایستگاه تقاطی است که ایستگاه خط ۱ آن سال ۱۳۸۰ افتتاح شده و به‌زودی ایستگاه خط ۷ نیز وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

امام با اشاره به اینکه روش اجرای این ایستگاه به‌صورت زیرزمینی بوده است، افزود: زیربنای این ایستگاه بیش از ۱۵ هزار مترمربع و طول سکوی آن حدود ۱۶۰ متر است.

وی با اشاره به اینکه مسافران از طریق این ایستگاه؛ به خط ۷ و در نتیجه خطوط دیگر دسترسی خواهند داشت، افزود: ایستگاه محمدیه دارای ۱۶ پله‌برقی است که ۸ پله‌برقی آن نصب شده و ۸ پله‌برقی دیگر نیز به‌زودی نصب خواهد شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه ایستگاه بسیج واقع در منطقه ۱۴ تهران دارای دو ورودی می‌باشد که ورودی شمالی آن در حال تکمیل شدن است، تصریح کرد: این ایستگاه با ۶ دستگاه پله‌برقی و رفع نواقص ایمنی قبلی به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، این ایستگاه در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی و بسیج واقع شده و با راه‌اندازی این ایستگاه، شهروندان به ایستگاه‌های اتوبوس BRT پایانه خاوران و علم و صنعت دسترسی خواهند داشت.

وی ادامه داد: بخش تجهیزاتی این دو ایستگاه شامل دو عدد پست برق، سیگنالینگ (سیستم کنترل اتوماتیک قطار)، سیستم تهویه، مخابرات و کابل‌کشی نیز تکمیل شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با اشاره به اینکه ایستگاه بسیج بیش از ۱۲ هزار مترمربع زیربنا دارد؛ بیان داشت: روش اجرای این ایستگاه به‌صورت ترانشه باز بوده و طول سکوی این ایستگاه ۱۶۰ متر است.

امام با اشاره به اینکه برای بازگشایی ایستگاه‌های بسیج و محمدیه نیاز به ایمن‌سازی و آماده‌سازی ایستگاه‌های بخش میانی شامل ایستگاه مولوی، قیام، ۱۷ شهریور، شهید محلاتی و آهنگ بود، گفت: این ایستگاه‌ها؛ ایستگاه‌های عبوری به شمار می‌آیند که با تأمین منابع مالی طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

مسیر خط ۷ مترو تهران از حدفاصل شهرک امیرالمومنین تا میدان کتاب (شمال غرب تهران) به طول حدود ۲۷ کیلومتر با ۲۲ ایستگاه است.

بهره‌برداری از بخش میانی این خط (از ایستگاه شهید نواب صفوی تا ایستگاه مهدیه) در تیرماه سال ۱۳۹۷ و بخش شمالی آن (از ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس تا میدان صنعت) در اسفندماه سال ۱۳۹۷ انجام شد و در حال حاضر ۱۴ کیلومتر با ۸ ایستگاه در حال خدمات رسانی به شهروندان است که با افتتاح و بهره‌برداری بخش شرقی این خط؛ مجموع طول خط به ۲۰ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌ها به ۱۰ ایستگاه افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار