با تلاش 3 ماهه گیاه پزشک کهگیلویه و بویراحمدی صورت گرفت:
ابداع کننده این وسیله مقابله با گسترش آتش گفت : اجرای این طرح سه ماه به طول انجامید و طی این مدت دستگاه مناسبی برای جلوگیری از خسارات ناشی از آتش سوزی ساخته شد.
کد خبر: ۷۶۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵ 14 July 2019

یکی از مهمترین مشغله های طاقت فرسای حوزه مدیریت بحران و دستگاه های مرتبط با حوزه منابع طبیعی و دیگر دستگاه های نظامی ، بسیج و مردم ، تلاش های بی وقفه برای جلوگیری از گسترش و مهار آتش سوزی های عمدی یا غیر عمدی در حوزه منابع طبیعی است .

یکی از عوامل مهم با فراوانی زیاد در آتش سوزی مراتع ، همجواری ، زمین های کشاورزی با این مراتع و سرایت آتش سوزی های ناشی از آتش زدن کاه و کلش باقی مانده این مزارع است که تاکنون مسئولین زیادی در جایگاه های مختلف تذکراتی مبنی بر تشکیل پرونده قضائی برای این افراد بیان کرده اند اما چندان موثر نبوده است!

با توجه به اثبات این دلیل به عنوان یکی از مهمترین دلایل وقوع آتش سوزی مراتع ، یک گیاه پزشک کهگیلویه وبویر احمدی با کار بر روی طرحی ، موفق به ساخت دستگاه آتش بُر انفرادی شد که می تواند با هزینه بسیار کم ، راهکاری نسبتا خوب برای جلوگیری از گسترش آتش شود .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،آنگونه که در مورد این ابداع در گزارش صدا و سیما آمده است ، آقای مصطفی زمانی با ابداع یک صفحه ی مجهز به 6 چرخاننده ی فلزی از نوع الیاژ خشک و با نصب بر دستگاههایی نظیر چمن زن میتوان مانع از گسترش آتش در مناطق کوهستانی و سخت گذر شد .
ابداع کننده این وسیله مقابله با گسترش آتش گفت : اجرای این طرح سه ماه به طول انجامید و طی این مدت دستگاه مناسبی برای جلوگیری از خسارات ناشی از آتش سوزی ساخته شد.
زمانی با بیان اینکه کشاورزان میتوانند با صرف هزینه ایی کمتر از 100 هزار تومان این پروانه ی آتش بر را در آینده تهیه کنند اضافه کرد : این دستگاه علاوه بر ممانعت از گسترش آتش سوزی می توان برای ریشه کنی علف های هرز در باغ ها و مزارع مورد استفاده قرار بگیرد .
این گیاه پزشک گچسارانی از مقدمات اجرای طرحی خبر داد که در صورت حمایت مالی دستگاههای ذی ربط میتواند به افزایش سطح درآمد کشاورزان کمک کند .

ابداعی برای جلوگیری از گسترش آتش سوزی ها + تصویر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار