معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهتمام ویژه دستگاه های اجرایی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دوران غرورانگیز دفاع مقدس سرمایه ملی ایرانیان است و باید در شان خود گرامی داشته شود.
کد خبر: ۷۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 13 August 2015
به گزارش تابناک تبریز سعید شبستری خیابانی در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان، افزود: حفظ آثار و ارزش های والای این دوران باید جزو اولویت های اصلی تمامی دستگاه ها و نهادهای اداری قرار بگیرد زیرا که زنده نگه داشتن و پرداختن به موضوع دفاع مقدس در حقیقت تلاش برای حفظ انقلاب و نظام است.
وی با بیان این که در طول تاریخ بعد از اسلام دفاع مقدس در ایران اسلامی به جهت فداکاری ها و ایثارگری های فرزندان این مرز و بوم همتائی ندارد، اظهار کرد : بر اثر همین رشادت های رزمندگان اسلامی و همچنین تحمل و ایستادگی مردم ولایت مدار و با بصیرت ایران بود که امروز نظام اسلامی در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی و فناوری در جهان حرف های زیادی برای گفتن دارد.
شبستری، حفظ انقلاب، تبعیت و اطاعت از مقام رهبری و خدمت به مردم را از توصیه های اکید شهدای دوران دفاع مقدس بیان کرد و افزود : امروز وظیفه تمامی مسئولان است که در راستای تحقق این سه توصیه مهم شهدا گام بردارند.
وی، تبیین و تشریح دستاوردها و ارزش های دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان و جدید جامعه را از جمله مهمترین وظایف نهادهای فرهنگی و مسئول در زمینه دفاع مقدس و همچنین پیشکسوتان این عرصه دانست و یادآور شد : دفاع مقدس در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و عقیدتی برای ایران اسلامی به همراه داشت که تبیین این دستاوردها باید جزو اولویت های مهم در هفته گرامیداشت دفاع مقدس باشد.
شبستری ادامه داد : نباید صحنه های فرهنگی جامعه توسط مسئولان خالی بماند زیرا که خالی ماندن این عرصه های موجب نفوذ بیگانگان شده و مانع از رشد معنوی جوانان می شود که در این میان پرداختن به موضوع دفاع مقدس می تواند بسیاری از خلاء های فرهنگی و اجتماعی کشور را پر کند.
وی، حفظ روحیه بسیجی را از اهداف مهم گرامیداشت دفاع مقدس بیان کرد و گفت : باید توجه داشت که حفظ این روحیه عامل بسیاری از موفقیت های نظام در طول 35 سال گذشته بوده است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که تمامی دستگاه های اجرای موظف به همراهی ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان هستند، گفت : این نه یک وظیفه اداری بلکه باید به عنوان وظیفه و رسالتی دینی، انقلابی و میهنی به شمار آید و همه با دل و جان برای اجرای برنامه های این هفته کوشا باشند.
دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در آذربایجان شرقی نیز در این نشست با ارایه گزارشی از فعالیت های کمیته های 16 گانه، گفت : با هماهنگی های انجام شده با ادارات، نهادها و نیروهای مسلح مستقر در استان برنامه های متنوع و مختلفی برای گرامیداشت این هفته پیش بینی شده است.
سردار عزت الله جعفری افزود : کمیته های رژه و سان، نمایشگاه، قرآن، مساجد و روحانیت، ورزش و جوانان، اطلاع رسانی، فرهنگی و هنری، دانش آموزی و فرهنگیان، روستائی و عشایر، فضاسازی و تبلیغات محیطی، کارگری، ایثارگران، اصناف و بازار، کودککان و نوجوانان و دانشگاهیان و امنیت از چند هفته قبل فعال شده و برنامه های خود را به ستاد ارایه کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :