مدیرعامل سابق باشگاه نساجی گفت:باشگاه نساجی هنوز به طور صد درصد واگذار نشده، ولی مدیریت امور به مالک جدید سپرده شده است.
کد خبر: ۷۶۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴ 12 July 2019

فرهاد صنیعی فر مدیر عامل پیشین باشگاه فوتبال نساجی مازندران در مورد شرایط این باشگاه بیان کرد: با توجه به اینکه در این ۲ سال در نساجی حضور پیدا کردم، تمام رده‌های باشگاه از پایه تا بزرگسالان در لیگ دسته اول و دوم بودند که با لطف خدا، مردم و تماشاچیان مازندرانی موفق شدیم بعد از چند سال به لیگ برتر صعود کنیم. این باشگاه بزرگ محق بود تا در لیگ برتر حضور پیدا کند.

او افزود: خیلی مشکلات بود و امسال نیز حقیقتا نمی‌توانستیم تیمداری کنیم. یا باید کار را قوی ادامه می‌دادیم مانند ۲ سال گذشته یا باید کنار می‌کشیدیم. شرایط به شکل درست ایجاد نشد و همین امرباعث شد تا ما کار به گروه جدیدی بسپاریم. واگذاری نساجی همچنان قطعی نشده است. اما همین که تیم جدید زحمت کار هارا بر دوش دارند نشان از آندارد که فعلا تیم دست آن‌ها اداره می‌شود.
برای هر بازی نساجی باید ۱۰۰ میلیون هزینه می‌کردیم

او افزود: برای تیمداری در لیگ برتر باید سخت افزارهایی، چون زمین، خوابگاه و ... فراهم باشد. از نظر روانی، فکری و بدنی همه جوره هوای بازیکن و کادر فنی را داشته باشید. ما هم در قائمهشر مهمان بودیم، هم در شهر‌های دیگر! معنی نداشت که در قائمشهر هم هتل بگیریم و هم ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون هزینه کنیم تا بازی را انجام دهیم. حتی در رده پایه نیز همین مقدار باید خرج می‌شد.
از درآمد ۱۰۰ میلیونی بلیت فروشی، تنها ۴۲ میلیون به دست ما رسید

صنیعی فر گفت: در مورد بلیت فروشی به ماگفته می‌شد همه دریافتی‌های حاصل از بلیت فروشی به جیب باشگاه می‌رود. در بازی‌هایی با تیم هایی، چون استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ... بالغ بر ۱۵ هزار نفر به ورزشگاه می‌آمدند و بلیت ۱۰ هزار تومانی می‌خریدند و هیچگونه اعتراضی بر قیمت بلیت نداشتند و با همراهی هایشان به ما روحیه می‌دادند. صد و چهل تا پنجاه هزار تومان درآمد بلیت فروشی در هر یک هفته در میان بود. حالا باشگاه ما هر یک هفته در میان تنها ۴۲ میلیون تومان دریافت می‌کرد.

وی افزود: ما قصد نداشتیم درآمد زایی زیادی از بلیت فروشی داشته باشیم. اما می‌خواستیم از پول میزبانی سودببریم و بابت هتل و زمین خرج کنیم. سیستم اینجا مقصر است و همین باعث شد تا ضرر کنیم. فوتبال ما حالا حالا‌ها درگیر این مسائل است. ما قصد داشتیم به تیم پایه ها بیش از پیش برسیم اما محدودیت داشتیم. بهتر است از صحبت های پیشکسوتان فوتبال برای بهتر کردن سیستم فوتبالی استفاده کرد.
۸۰ درصد بدهی‌های نساجی مربوط به گذشته است

او در مورد بدهی‌های باشگاه نساجی بیان کرد: من که به عنوان مالک وارد فوتبال میشوم بر این واقف هستم که فوتبال درآمد آنچنانی ندارد. فوتبال در ایران فقط مشکل دارد. من یکی از مشکلاتی که خود شخصا در این ۲ سال دیدم بدهی‌های قدیمی بود که توسط مدیران قبلی پرداخت نمی‌شد. در نتیجه بدهی‌ها انباشته می‌شد و به ۴۹ تا می‌رسید.

او ادامه داد: ما خود شخصا جز به هنل نوید که حدود ۸ میلیون تومان است بدهکار هستیم که مبلغ زیادی به حساب نمی‌آید. بدهی‌هایی که من دارم موجود است و به زمین تمرین کارگران یک ریال بدهی نداریم. هتل یزدان نیز همینطور. ۸۰ درصد بدهی‌هایی که الان هست تماما به دوران قبل مر بوط می‌شود.
مسئولان استانی حمایت‌های همه جانبه از تیم‌های استانی شان ندارند

مدیرعامل نساجی ادامه داد: تیم به گونه ای توسط ما بسته شد که مالک جدید تنها به فکر تیمداری باشد و به فکر پرداخت‌های آنچنانی نباشد. به آن‌ها گفتیم هر کمکی بکنیم دریغ نمی‌کنیم. مردم قائمشهر عاشق تیم نساجی هستند و از گوشه کنار شهر برای دیدن فوتبال به وطنی می‌آمدند. مسئولان ما از این پتانسیل غافل شده و استفاده نمی‌کنند. مسئولان از فوتبالیست‌ها و هوادارانی که در استان‌های خود می‌بینند استفاده نمی‌کنند و حمایت مالی از مالکین نیز صورت نمی‌گیرد. باید ماهیگیری را به جای ماهی خوردن یاد بدهیم تا سودی ایجاد گردد. متاسفانه ما از لیگ حرفه‌ای تنها نام حرفه‌ای را به یدک می‌کشیم. لیگ حرفه‌ای دارای تعریف است و یکی از تعریف‌ها در مورد سخت افزار و دیگری بودجه مربوطه است که این بودجه اینگونه به دست می‌آید که مالکین دارای شرایطی باشند که اوضاع اقتصادی را کنترل کنند. متاسفانه جز ۳ یا ۴ تیم در لیگ برتر بقیه باشگاه‌ها مصرف کننده هستند. سپاهان، ذوب آهن، فولاد، سایپا و پیکان باشگاه‌هایی هستند که شرکت‌های تولیدی مطرح می‌شوند و مشکل مالی آنچنانی نداشتند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: باشگاه نساجی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار