امام جمعه ماکو گفت: امروز بزرگترين حربه دشمن برای دين هراسی اين است که حجاب را از زنان و دختران بگيرند و آنها را به فساد بکشانند.
کد خبر: ۷۶۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ 12 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز ماکو با اشاره به اینکه محبت داروی شفابخش دردها است، اظهار کرد: علاوه بر آن محبت تسکین دهنده قلب‌ها، محبت بهترین راه حل مشکلات و ناسازگاری‌های تربیتی است و محبت بجا کردن در هر مکان و زمان و در هر مقطع و سن، وسیله‌ای کارآمد و مؤثر بوده و همگان در هر سن و موقعیت باشند، باز هم به عاطفه و محبت نیاز دارند.

 وی تصریح کرد: باید این را بدانیم که محبت رفتار نا به جا و ناقص کودکان و نوجوانان و جوانان را اصلاح می‌کند و ناسازگاری و پرخاشگری نا بهجا را داروی محبت از میان می‌برد و با محبت انسان می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کرده و راه‌های ناهموار را هموار کند.

امام جمعه ماکو با اشاره به سخنان امام رضا (ع) در خصوص محبت‌ کردن، بیان کرد: امام رضا (ع) از این شیوه مؤثر تربیتی به شکل‌های گوناگون استفاده می‌کرد و برخی اوقات امام رضا (ع) اوج محبت خود را در قالب یک جمله زیبا نشان می‌داد.

وی به مسئله حجاب در کشور اشاره و اذعان کرد: امروز بزرگترین حربه دشمن برای دین هراسی این است که حجاب را از زنان و دختران بگیرد و آنها را به فساد بکشاند، بنابراین باید هوشیار بود.
 
هاشمی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) بیان کرد: حضرت امام (ره) می‌فرماید، اکنون وصیت من این است که آزادی به شکل غربی آن که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‌شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است و باید جلوی آن گرفته شود.

وی بیان کرد:  نظارت در انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده که در استان‌ها و شهرستان‌ها این وظیفه بر عهده هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان گذاشته شده است .

 هاشمی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: معظم له در مورد نقش تعیین کننده شورای نگهبان در انقلاب اسلامی فرمودند، اگر شورای نگهبان تضعیف شود، به قطع یقین ضربه جبران‏‌ناپذیری به انقلاب وارد خواهد شد .

 وی تصریح کرد: اگر امروز دشمن سعی می‌کند تا شورای نگهبان را تضعیف کند، به خاطر این است که می‌خواهد با این طریق به پست‌های حساس نظام نفوذ کرده و بر پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کند، اما دیدبان انقلاب و ملت ایران اجازه این کار را به دشمن نخواهند داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار