امام جمعه ارومیه با اشاره به اقدامات تروریستی عناصر ضدانقلاب در آذربایجان‌غربی و شهادت نیروهای نظامی گفت: متاسفانه رسانه‌ها در توجه به این اقدام محکوم، انتظارات را برآورده نکردند.
کد خبر: ۷۶۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ 12 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ارومیه گفت: مطالبه جمعی مومنان از مسؤولان توجه و رسیدگی بیشتر به رعایت عفاف و حجاب در جامعه است زیرا مسئله حجاب واجب ضروری دین و الزام قانونی کشور است و باید به آن عمل شود.
وی افزود: برخی افراد مسئله عفت و حیا را خدشه‌دار می‌کنند و مردم از دست آنان ناراحت هستند؛ مسؤولان امر با جدیت بیشتر با این عوامل برخورد کنند.
وی ادامه داد: در برخی موارد مسئله حجاب در برخی مکان‌های عمومی و ورزشی مراعات نمی‌شود که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی با اشاره به شهادت سه پاسدار در حادثه تروریستی اخیر پیرانشهر، تاکید کرد: رزمندگان اسلام انتقام آنان را از دشمنان اسلام خواهند گرفت.
وی با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها در پوشش خبری این مسئله، بیان کرد: رسانه‌ها به این مسئله کمتر پرداخت کردند و باید از این مسئله غافل نبود زیرا اقتدار جامعه در سایه خون شهداست.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه حج باید همراه با برائت باشد و حجی که از سیاست و برائت از مشرکان خالی باشد حج ابراهیمی نیست، گفت: مسئله حج نماد توحید و نفی سلطه و طاغوت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی اظهار داشت: حضرت ابراهیم نماد مبارزه با طاغوت و شرک است و مهمترین دستاورد حج این است که باید کشورهای اسلامی از سلطه آمریکا و اذناب آمریکا خارج شوند.
امام جمعه ارومیه گفت: حجاج به عنوان سفیران کشور هستند و باید شخصیت، هیبت و عظمت کشور را حفظ کنند.وی با اشاره به اهمیت محیط زیست بیان کرد: اگر محیط زیست از بین برود تمام ترقی و پیشرفت کشور بی‌فایده است و باید همه باهم جلوی تخریب محیط زیست را بگیریم.

وی همچنین به تولید و مصرف بالای مواد پلاستیکی اشاره کرد و اظهار داشت: این مواد در حالی به راحتی مورد استفاده عمومی قرار می‌گیرد که تجزیه آن‌ها در محیط گاهی چندصد سال طول می‌کشد.
وی در خطبه نخست نیز به فضایل اخلاقی امام رضا (ع) اشاره کرد و با تاکید بر اینکه عقل و فهم از ویژگی این امام همام و از نعمت‌های بزرگ خداوند متعال است، افزود: وقتی کسی از یک رسانه مجازی می‌ترسد نشان می‌دهد آن مجموعه با عقل اداره نمی‌شود.
وی بیان کرد: فرد عاقل از کار خود تعریف نمی‌کند، خودپسند نیست، نمی‌خواهد معروف شود و به مردم نیکی می‌کند.

وی با اشاره به وجود پربرکت بارگاه امام رضا (ع) در ایران گفت: بارگاه آن حضرت محل تجمع عظیمی از ملائک الهی است و باید قدر این نعمت را دانست.
نماز جمعه این هفته ارومیه به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی و با حضور پرشور مردم و مسئولان در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد؛ خادمان بارگاه امام رضا (ع) با پرچم متبرک بارگاه آن حضرت در نماز جمعه این هفته حضور داشتند و مصلی امام خمینی (ره) را با شمیم رضوی عطرآگین کردند.

تجلیل از اسوه‌های حجاب و عفاف و الگوهای علمی زنان و قرائت بیانیه توسط «زهرا علیزاده» در بین نماز جمعه و عصر از دیگر بخش‌های نماز جمعه این هفته ارومیه بود؛ در این بیانیه حجاب به عنوان عامل حضور موفق زن ایرانی در محافل مختلف و بی‌حجابی به عنوان توهین به عزت زن معرفی شد و برخورد جدی‌تر با پدیده بی‌حجابی به عنوان یک مطالبه جدی از مسئولان مطرح گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار