فرمانده کمیته جستجو مفقودین ستاد کل نیروی مسلح گفت: در مدت اخیر اردوگاه‌هایی که شهدای ما در اسارت در آن به شهادت رسیدند، ردیابی شده و در حال تلاش هستیم تا شهدایی که هنوز به کشور بازنگشتند را به میهن بازگردانیم، اما اطلاعات دقیق از محل و چگونگی شهادت در اختیار وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) است.
کد خبر: ۷۶۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 12 July 2019

سردار سید محمد باقر‌زاده در حاشیه آئین استقبال و ورود پیکر ۴۴ شهید دوران دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در مدت اخیر اردوگاه‌هایی که شهدای ما در اسارت در آن به شهادت رسیدند، ردیابی شده و در حال تلاش هستیم تا شهدایی که هنوز به کشور بازنگشتند را به میهن بازگردانیم.

وی افزود: این شهدا به صورت ضالمانه توسط دشمن به شهادت رسیدند، البته اطلاعات دقیقی از محل و نحوه شهادت این شهدا در دست نیست، اما اطلاعات دقیق از محل و چگونگی شهادت در اختیار وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) است.

فرمانده کمیته جستجو مفقودین ستاد کل نیروی مسلح گفت: زمانی که آمریکا، عراق را به اشغال درآورد تمام پرونده‌های وزارت دفاع این کشور از جمله مسائل جنگ را با خود برد و اکنون این اطلاعات برای انجام کارهای تحقیقاتی در دست دانشگاه‌های آمریکا است، در حالی که برای ردیابی در اختیار صلیب سرخ قرار نگرفت.

باقرزاده عنوان کرد: برای دریافت این اطلاعات اقداماتی صورت گرفته که از طریق کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مکاتباتی انجام گرفته، اما تاکنون از سوی آمریکا پاسخ مناسبی ارائه نشد.

وی اظهار کرد: عملیات تفحص پیکر شهدا علاوه بر استان‌های بصره، میسان، دیاله و اربیل که از استان‌های مرزی عراق هستند، در عمق این کشور نیز در حال انجام است.

فرمانده کمیته جستجو مفقودین ستاد کل نیروی مسلح افزود: در مناطقی چون استان‌های دیاله و کردستان تلاش‌ها برای تفحص شهدا ادامه دار است که تعدادی از پیکر شهدا یافت شدند که برنامه استقبال و ورود آنها به میهن اعلام خواهد شد.

منبع: فارس
برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار