کیفیت هوای پایتخت امروز (چهارشنبه) با افزایش ۱۳ واحدی آلاینده ازن در مقایسه با روز گذشته با شاخص ۱۲۶ ناسالم شد.
کد خبر: ۷۶۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ 10 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ «شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

به گزارش ایرنا از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲، ۵ میکرون هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز از ۹۸ به ۹۶ کاهش داشته است.

در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۷۴ به ۷۸ افزایش و آلاینده منوکسیدکربن نیز از ۳۳ به ۲۴ کاهش داشته است و آلاینده ازن از ۱۱۳ به ۱۲۶ افزایش یافته است.
بر این اساس، ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲، شاد آباد (منطقه ۱۸) و تربیت مدرس (منطقه ۶) به ترتیب با شاخص‌های ۱۵۹، ۱۵۸ و ۱۴۹ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

همچنین ایستگاه‌های فرمانداری شهرری (منطقه ۲۰) با شاخص ۱۹، شهرداری منطقه ۱۶ با شاخص ۶۷ و اقدسیه (منطقه یک) و مسعودیه (منطقه ۱۵) با شاخص ۸۸ کم‌ترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی این مدت داشتند.

تاکنون تهران ۲۵ روز هوای پاک، ۶۹ روز هوای سالم و ۱۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده است در حالی که در مدت مشابه سال ۹۷، تعداد روزهای پاک تهران هشت روز، روزهای سالم ۸۳ و ناسالم برای گروه‌های حساس به ۲۱ روز رسیده بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار