مدیرعامل دارالحافظین قرآن کریم آذربایجان غربی از برگزاری یازدهمین جشنواره «زیر سایه خورشید» در استان خبر داد و گفت: بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه برای این جشنواره در سطح استان پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۷۶۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ 07 July 2019

آذربایجان غربی؛ میزبان یازدهمین جشنواره سراسری «زیر سایه خورشید»
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حمید معصوم زاده، مدیرعامل دارالحافظین قرآن کریم آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۱۶ تیر ماه، در نشست خبری یازدهمین دوره جشنواره زیر سایه خورشید، اظهار کرد: عشق به ائمه اطهار مقدمه عشق به خداوند بوده و ماهیت اصلی زیر سایه خورشید زیارت از بعید امام رضا(ع) بوده و در سوره تکاثر نیز به این مورد اشاره شده است.
وی ادامه داد: جشنواره زیر سایه خورشید در یازدهمین سال برگزاری خود قرار گرفته و در کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و آفریقایی برگزار می شود.
معصوم زاده افزود: یازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید از حدود سه ماه قبل در سراسر کشور آغاز شده و بیش از ۲۰ جلسه ستادی در ارومیه و شهرستانها برگزار شده و با ۷۲ عنوان برنامه در ارومیه برگزار خواهد شد که دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و برگزاری جشن عمومی در ۲۳ تیر ماه از جمله این برنامه ها به شمار می رود.
وی با بیان اینکه سال گذشته جشن عمومی جشنواره زیر سایه خورشید بیش از ۶ هزار مخاطب در ارومیه داشت، خاطرنشان کرد: حضور در مزار شهدا و دیدار از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و حضور در سرای سالمندان از دیگر برنامه های این جشنواره در استان بوده و تجلیل از حامیان سیل زدگان امسال جز برنامه های اصلی است.
مدیرعامل دارالحافظین قرآن کریم آذربایجان غربی یادآور شد: یازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در ماکو، شوط، چالدران، چایپاره، سلماس، تکاب، شاهین دژ، نقده، قوشچی و محمدیار برگزار خواهد شد و چندین روستا در ارومیه و دیگر شهرستانها نیز میزبان این برنامه خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه برای این جشنواره در سطح استان پیش بینی شده است، گفت: ورود خدام به ارومیه ۱۷ تیر ماه خواهد بود و به دو گروه ۴ نفره شامل ۲ خدام، ۱ مداح و ۱ مبلغ تقسیم خواهند شد.
معصوم زاده در رابطه با دستگاههای همکار در برگزاری این جشنواره افزود: شهرداری ارومیه، صداوسیما، دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی، میراث فرهنگی، اداره برق، سپاه شهدا، فرمانداری و نیروی انتظامی دستگاههای همکار در برگزاری این مراسم هستند.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار