کد خبر: ۷۶۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۶ 07 July 2019

بهروز غریب‌پور کارگردان سرشناس تئاتر در مصاحبه‌ای مدعی شد گروه دلالی در اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد نفوذ کرده‌اند که اجرا‌های خارجی گروه‌های نمایشی را هدایت می‌کنند.

به گزارش تابناک هرمزگان، غریب‌پور که چند سالی است با طراحی و اجرای اپرا‌های عروسکی، ارائه متفاوتی از زندگی شعرای برتر زبان فارسی دارد، در گفتگو با مهر، از نفوذ جریان دلالی برای اجرا‌های خارجی گروه‌های هنری انتقاد کرد. 
وی با اشاره به لغو اجرای نمایش «خیام» در رومانی و ردپای دلالان در این ماجرا گفت: طبعاً ماجرا آنقدر ناشیانه طراحی شده بود که جوابی درخور لازم داشت و با استدلال به ایشان فهماندم که هنوز سایه آن گروه دلالی که در اداره‌کل هنر‌های نمایشی نفوذ کرده‌اند بر سر این تصمیم خودنمایی می‌کند و از پذیرش عذرخواهی تمام مسئولان جشنواره خودداری کردم و هنوز فرصت نکرده‌ام که شهرام کرمی را در جریان وجود این جریان دلالی قرار بدهم که متأسفانه روز به روز دامنه نفوذشان را بیشتر می‌کنند. 
غریب‌پور ادامه داد: در داخل حساب و کتابی برای وعده‌ها وجود ندارد و در خارج از کشور هم نمی‌دانم که رایزن‌های فرهنگی ما با بودجه ملی در کشور‌های آسیایی و اروپایی به چه مشغولند؟ مثلاً رایزن فرهنگی ایران در رومانی از این موضوع خبر دارد؟ و اگر خبر دارد چرا خاموش است؟ دو اتفاق باعث شد که ما برابر با پیش‌بینی قبلی تیرماه و مرداد ماه را به عنوان تعطیلی گروه محاسبه بکنیم که البته خرداد ماه هم ناخواسته به آن اضافه شد. 
غریب‌پور درباره برنامه گروه «آران» در سال جاری توضیح داد: ما از ۱۳ شهریور اگر همچون تولید و اجرای اپرای «خواجوی کرمانی» و اجرا در جشنواره «سی بی‌یو» غافلگیر نشویم، با اپرای «عاشورا» رپرتوار گروه «آران» را شروع خواهم کرد. 
وی درباره این موضوع که آیا در رپرتوار مدنظر تمامی آثار گروه «آران» اجرا می‌شوند یا نه؟ تأکید کرد: بله پس از اجرای اپرای «عاشورا»، اپرای «مولوی» را اجرا خواهیم کرد و بعد سایر اپراهای‌مان را به اجرا درمی‌آوریم، البته این روز‌ها موزه اپرای عروسکی را هم بیش از پیش آماده کرده‌ایم، ایجاد ویترین عروسک‌های «شاه سلیم بازی» معروف به «خیمه شب بازی» و ایجاد صحنه‌ای سایه‌ای را برای مشارکت هر چه بیشتر مخاطبان آماده کرده‌ایم و بنیاد رودکی در حال رایزنی و برنامه‌ریزی برای فعال‌تر کردن موزه است که حتماً خبرهایش را به شما اطلاع خواهیم داد. 
غریب‌پور همچنین از احتمال تولید تئاتر «کاوه ناتمام» برای سال جاری خبر داد و گفت: من پیشنهاد تولید اپرای «کاوه ناتمام» را داده‌ام، اما هنوز جوابی دریافت نکرده‌ام.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار