مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی از کاهش بارندگی ها در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷ 03 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حبیب عبدلی  خاطرنشان کرد: به رغم بارش های اخیر متوسط بارش های استان در سه ماهه اول سال جاری 168.1 میلی متر بود که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 46 میلی متر و 27درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت 44.7 میلی متر و 36 درصد افزایش داشته است.

وی  بیان کرد: آذربایجان غربی به لحاظ میزان بارش ها در سال جاری رتبه یازدهم را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است.

عبدلی ادامه داد: در سه ماهه سال جاری سردشت با 306.5 میلی متر و پلدشت با 106.3 میلی متر به ترتیب پربارش ترین و کم بارش ترین شهرستان های استان بودند.

وی در خصوص وضعیت دمایی استان در سال جاری نیز اظهار کرد: متوسط دمای آذربایجان غربی در سال جاری،  14.9درجه سانتیگراد بود که نسبت به سال 97 شاهد کاهش 1.5 درجه ای متوسط دمای استان هستیم.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی افزود: در طول سال جاری نیز پلدشت با 24.9 درجه و چالدران با 6.3 درجه به ترتیب بیشترین و کمترین دمای متوسط را در استان داشته اند.

عبدلی در خصوص پیش بینی وضعیت دمایی و بارشی استان در فصل پیش رو نیز اظهار کرد: تا پایان مرداد ماه سال جاری دمای استان از 0.5 تا 1 درجه بالاتر از نرمال پیش بینی می شود.

وی گفت: از لحاظ بارشی نیز نواحی جنوبی و مرکزی استان در حد نرمال و نواحی شمالی استان کمتر از نرمال پیش بینی می شود. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار