دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری با هدف معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی در ارومیه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 30 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: ۲۶ تا ۲۹ مردادماه امسال دومین جشنواره ملی گردشگری در ارومیه برگزار می شود.

وی افزود: سال گذشته نخستین جشنواره ملی گردشگری با استقبال گرم مردم و گردشگران در ارومیه برگزار شد و بازخوردهای مثبتی داشت و توانست ارومیه را به عنوان مقصد گردشگری در کشور معرفی کند‌.

جباری اضافه کرد : سال گذشته سالی موفق در زمینه‌ کاوش‌های باستانی بود، به طوری که لایه‌نگاری تپه باستانی بوکان، مسجد جامع ارومیه، آرامگاه شمس تبریزی و چندین موارد دیگر از جمله کاوش‌های باستان شناسی در استان بود.
جباری اعلام کرد: استقبال از واحد‌های بوم گردی در ۳ ماهه سال جاری نسبت به ۳ ماهه اول سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی همچنین با اشاره به استقبال گردشگران خارجی از اقامتگاه های بوم گردی اظهار داشت: سال گذشته ۱۲۰۰ گردشگر از کشورهای ایتالیا، اتریش، فرانسه و استرالیا در واحدهای بوم گردی استان اقامت داشتند.

وی عنوان کرد: موزه کودک افتتاح شده و موزه های بانک، مدرسه و طب نیز با همکاری دستگاههای مربوطه آغاز بکار خواهند کرد وایجاد سایت موزه باز، جنگ چالدران در مرحله انتخاب مشاور است.
جباری گفت: ارومیه، خوی، تکاب، ماکو دارای بافت تاریخی مصوب هستند که حفاظت از آن‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود:کوتاه کردن بروکراسی اداری در زمینه سرمایه گذاری از جمله برنامه‌های اداره کل می‌باشد و اگر شخصی به دنبال سرمایه گذاری باشد، ما نیز به عنوان نیروی دولتی برخی امکانات اولیه را فراهیم خواهیم ساخت

جباری در پایان گفت: در حال حاضر سه پروژه سرمایه گذاری در حوزه ایجاد تاسیسات و زیرساختهای گردشگری تعریف شده است که عبارتند از:ایجاد پل معلق در محور پیرانشهر_ سردشت ،بهره برداری از غار دوکچی بوکان و واگذاری ۷ منطقه اطراف دریاچه ارومیه از جمله گورچین قلعه، قالقاچی، گلمانخانه، رشکان و ۳ نقطه در جاده شهید کلانتری.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار