طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان روز شنبه در دبستان دخترانه محجوب اصفهان آغاز شد.
کد خبر: ۷۵۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 23 June 2019

به گزارش تابناک، رئیس آموزش و پرورش استثنایی اصفهان در مراسم آغاز این طرح گفت: اجرای این طرح، راهی برای شناسایی نوآموزان دیرآموز با نیاز ویژه ذهنی برای ارائه آموزش و مداخلات بهنگام در استان است.

محسن الماسی افزود: در این راستا ۵۶ پایگاه برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان به همراه ۵۴۰ نفر نیرو در این استان اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۵ پایگاه در ۶ ناحیه شهر اصفهان دایر می‌شود و همچنین ۶ پایگاه تخصصی ارجاعات دایر که از آن مجموع نیز ۲ پایگاه به شهر اصفهان اختصاص دارد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی اصفهان افزود: در این طرح دانش آموزان در زمینه‌های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اُتیسم مورد سنجش قرار می‌گیرند.
وی پیش بینی کرد که امسال همانند سال قبل تعداد مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های سنجش سلامت استان بیش از ۹۰ هزار نفر دربرگیرنده متولدین نیمه دوم سال ۹۱ و یا نیمه اول سال ۹۲ را تشکیل می‌دهند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی اصفهان یادآور شد: امسال برای سومین سال پیاپی با همکاری معاونت ابتدایی، سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی که تا یکم مهرماه معادل چهار سال و ۹ ماه سن داشته باشند، انجام می‌شود.
این مسؤول پیش بینی کرد که از مجموع دستکم ۹۰ هزار جامعه هدف در این طرح، ۵۰ هزار نفر را دانش آموزان بدو ورود پایه اول و مابقی را پیش دبستانی‌ها تشکیل دهند.
وی با اشاره به چگونگی مراجعه خانواده‌ها برای سنجش سلامت فرزندان خود به پایگاه‌های استان ادامه داد: این طرح از اول تیر اجرا می‌شود و والدین باید از ۲۰ خرداد به نزدیکترین مدرسه محل سکونت خود مراجعه و فرم پیش ثبت نام را دریافت کنند.
الماسی اضافه کرد: هنگامی که خانواده‌ها برای ثبت نام در پایه اول فرزندشان به دبستان مراجعه می‌کنند از طریق همان مدرسه به پایگاه‌های سنجش معرفی و نوبت دهی انجام می‌گیرد و در صورت تأیید سلامت، نوآموزان برگه سلامت دریافت می‌کنند و برای ثبت نام به مدرسه تحویل می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: ۲ رسالت اصلی این اداره شامل سنجش و شناسایی تمام نوآموزان بدو ورود و همچنین تدوین برنامه‌های آموزشی و توانبخشی برای دانش آموزانی عنوان کرد که نمی‌توانند از آموزش عادی استفاده کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی اصفهان، مهمترین هدف سنجش را پایش و بررسی دانش آموزانی برشمرد که خانواده‌های آنها به مسائل سلامت، بهداشت و همچنین انجام واکسیناسیون آنها توجهی نداشتند و نیازمند مراجعه به مراکز خاص درمانی هستند.‌

برچسب ها: اصفهان ، سنجش ، نوآموزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار