بزرگ‌ترین شبکه جهانی جاسوسی آمریکا در بستر سایبری توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) منهدم شد.
کد خبر: ۷۵۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 18 June 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «Central Intelligence Agency» ملقب به «CIA» از مدتی پیش متوجه انهدام شبکه جاسوس‌های خود در کشور‌های مختلف اروپایی، آفریقایی آسیایی و عربی شد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران یک ضربه ویران کننده به شبکه جهانی سایبری جاسو‌س‌های آمریکا و خبرچین‌های آنان در کشور‌های متعدد زد. سربازان گمنان امام زمان (عج) با همراهی متحدین اطلاعاتی خود در سرتاسر جهان توانستند برای اولین بار در تاریخ اطلاعاتی جهان تعداد زیادی از جواسیس آمریکایی که در بستر شبکه جهانی اینترنت فعالیت می‌کردند و از بهترین و با ارزش‌ترین فعالان کسب خبر بودند را شناسایی و منهدم شدند.

به گزارش فارس، معاونت ضد جاسوسی کشورمان توانست با در میان گذاشتن یافته‌های اطلاعاتی خود با متحدینش این شبکه را شناسایی و اقدامات و عملیات‌های آنان را پیش بینی و خنثی کند.

این شبکه جاسوسان آمریکایی فعال در بستر سایبری، که قرار بود با استفاده از فضای امن، اطلاعات مهمی را در اختیار «CIA» قرار دهند یکی پس از دیگری از حرکت ایستادند. برای اولین بار در گستره جهانی بود که توانسته شد در این سطح به اطلاعات آمریکایی‌ها نفوذ و با مدیریت سربازان گمنام امام زمان (عج) اشراف اطلاعاتی نسبت به عملکرد آمریکایی‌ها ایجاد شود.

شناسایی این شبکه امن و پوششی تنها مربوط به کشورمان نبود، و هرچند افرادی نیز در داخل کشور در تور اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شدند. بسیاری از این افراد آگاهانه در داخل علیه کشورمان فعالیت می‌کردند که رصد، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند و برخی نیز به عنوان فرصت از آن‌ها استفاده شده است.

وسعت و عمق اقدامات این جواسیس در حدی بود که پس از دستگیری در کشور‌های مختلف جهان اعدام شدند. در همین راستا بود که آمریکایی‌ها احساس خطر کردند و به خاطر همین هم تصمیم گرفتند که یک فراخوان جهانی برای خنثی‌سازی این فضاحت اطلاعاتی انجام دهند، لذا از ورژنجدیدی استفاده کردند تا عناصر آن‌ها بطور کامل از بین نروند و در اسرع وقت جاسوس‌های خود را به کشور‌های دیگر فراخواندند و از سرزمین‌های محل فعالیت و میدان جاسوسی دور کردند.

بنا بر اطلاعات، آمریکایی‌ها از این شکست اطلاعاتی در رنج هستند و هنوز در سردرگمی پس از آن قرار دارند و راه حل مناسبی برای فرار از این موضوع پیدا نکردند. بنا بر گفته یکی از مقامات ارشد CIA این یک ایراد جزئی در سیستم نیست و به گفته همکار دیگر وی این یک فضاحت اطلاعاتی است. گزارش‌ها در این سازمان اطلاعاتی نشان دهنده اختلاف شدید مدیران سیا برای چگونگی فرار از این رسوایی عظیم است.

«جینا هاسپل» مدیر سیا در یکی از سخنرانی‌های خود در سپتامبر سال گذشته در دانشگاه دانشگاه لوییویل کنتاکی به این شکست تاریخی اعتراف کرد و دلیل سکوت رسانه‌ها را درباره این موضوع را این چنین توجیه کرد و گفت که ماموران و جاسوسان کشته شدند، اما جهت حفاظت از کار و منزلت عوامل دیگر ما بر سر مشکلات پیش آمده سرکوب گذاشتیم.

یاهو نیوز در گزارشی که بطور محرمانه از ۱۱ مقام و جاسوس ارشد آمریکایی گرفته بود آورد که شکست‌های متوالی و همزمان برای این سیستم ارتباطی، سبب ایجاد مشکلات سیستماتیک برای آژانس شد و از اولین رخنه‌ها، «آبشاری از اثرات که به بیرون جاری می‌شد» به وجود آمد. بخشی از مشکلات تلاش برای فهمیدن مرتبه‌ها (لایه های) دوم و سوم اثرات مذکور بود.

ترمیم این رخنه باید با ظرافت خارق‌العاده‌ای صورت می‌پذیرفت چرا که اقدامات جبرانی می‌توانستند منابع را بسوزانند. در این صورت ایران یا چین قادر بودند این منابع «CIA» را هدف قرار داده یا باعث چرخش آن‌ها شوند، همچنین ممکن بود آن‌ها از اطلاعات مربوط به این منابع به عنوان وسیله چانه‌زنی و معامله با سایر سرویس‌ها اطلاعاتی بهره ببرند.

در گزارش یاهو نیوز آمده که در همین زمان مقامات اطلاعاتی ایران شروع به تعرض و تهاجم به افسران «CIA» نمودند تا منابع دوبل آن‌ها بشوند به این معنی که آن‌ها به نوعی کارکنان آژانس را مورد شناسایی قرار داده بودند و بنابر اظهار یکی از مقامات اطلاعاتی دلیل این امر می‌توانسته به صورت بالقوه لو رفتن اطلاعات در مقایس وسیع‌تر (کشف ارتباطات فراتر از مرز‌های ایران) باشد.

اختلال جدی در فعالیت شبکه مویرگی آمریکایی‌ها در سطح جهان پایان کار نبود. سربازان گمنان امام زمان (عج) در معاونت ضد جاسوسی با رها نکردن باند‌های مخوف جاسوسی آمریکایی‌ها و نفوذ در شبکه‌های جاسوسی و اشراف بر افسران آمریکایی روش‌های جدید جاسوسی سازمان «CIA» را شناسایی و تحت تعقیب و اشراف قرار دادند. در این راستا سرنخ‌های تازه‌ای کشف شد که بزودی اطلاعات تکمیلی از جزئیات آن اعلام خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار