مدیرکل منابع طبیعی ایلام:
مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: پس از سیل ۹۴ بیش از ۱۸۰ هزار متر مکعب عملیات آبخیزدازی و آبخوانداری در این استان انجام شده است.
کد خبر: ۷۵۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 18 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ رضا احمدی در نشست استانداران زاگرس نشین با حضور وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: ۸۷ درصد وسعت استان ایلام را عرصه های جنگلی و مرتعی تشکیل می دهد که در فصول گرم سال تهدیدات متنوعی این منابع خدادادی را تهدید می کند و در ارزیابی های صورت گرفته ۴۵۰ هزار هکتار از مناطق جنگلی استان ایلام فوق بحرانی از نظر آتش سوزی است.

وی افزود: همراهی مردم در پیشگیری از حریق در جنگل بسیار مهم است که امیدواریم شاهد کنترل و پیشگیری از آتش سوزی در جنگل های زاگرس باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام یادآور شد: ۹۰ نقطه اطفاع حریق در مناطق بحرانی شناسایی و در بین شهرستان ها امکانات لازم با گشت های ۲۴ ساعته برای مهار آتش سوزی در دست اقدام است.

احمدی گفت: استان ایلام در مهار و پیشگیری از آتش سوزی جنگل پیشرو است که این امر به دلیل توجه و برنامه ریزی عملیاتی برای پیشگیری و اطفاع حریق در جنگل های استان است.

وی ادامه داد: به دلیل همجواری با کشور عراق و استان خوزستان ۴۲۴ هزار هکتار از عرصه های استان بیابانی است که ۲۱ درصد از عرصه های استان را شامل می شود.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام تاکید کرد: اقدامات بسیار خوبی در زمینه مهار بیابان و جنگل کاری اقتصادی در استان انجام گرفته که ۱۰ هزار هکتار جنگل سال گذشته و چهار هزار هکتار نیز سال جاری نهال کاری شده است.

احمدی تولید نهال با گونه های سازگار و بومی منطقه را از دیگر اقدامات اساسی استان برای حفظ و توسعه جنگل های زاگرس برشمرد.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام اظهار داشت: احداث باغات در اراضی شیبدار، کاشت جنگل های اقتصادی در مهران،کشت گیاهان دارویی، گل نرگس، گل محمدی، زراعت چوب و ... از دیگر اقدامات انجام شده منابع طبیعی برای حفظ توسعه و غنی سازی جنگل های استان است.

وی از اجرای ۱۷۰ پروژه آبخیزداری در منطقه ارغوان برای مهار سیل در بالادست شهر ایلام خبر داد و افزود: با این اقدام با وجود بارش ۳۰۰ میلی متری در ۲۴ ساعت هیچ سیلی از این منطقه شهر را تهدید نمی کند.

وی ابراز امیدواری کرد که یا تداوم این اقدامات استان ایلام همچنان در حفظ و توسعه عرصه های ملی زاگرس پیشگام باشد.

۱۱ استاندار زاگرس نشین با حضور وزیر جهاد کشاورزی در استان ایلام برای بررسی مسایل و مشکلات جنگل های زاگرس و اجرای طرح های اقتصادی در جنگل و بررسی پدیده های مخرب منابع طبیعی گرد هم آمده اند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار