قبال توجه وزارت ارشاد؛
دوستان هیأت مدیره محترم خانه مطبوعات، لطفاً در این اوضاع نابسامان اقتصاد رسانه‌ها بجای حرص و طمع در جذب یارانه و آگهی برای نشریات خودتان، با سایر اهالی و نشریات استانی مهربان باشید. مطمئن باشد در صورتی که از شیوه اطلاع رسانی جشن تولد و اردوی قشم و . . . برای راهنمایی همکارانتان جهت دریافت زینک و کاغذ هم استفاده کنید نه تنها از سهمیه شما کم نخواهد شد که در انتخابات بعد این خانه رأی بیشتری خواهید داشت.
کد خبر: ۷۵۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰ 16 June 2019

تابناک هرمزگان، حسن عباسی؛ جوابی بر جوابیه خانه مطبوعات هرمزگان هفته گذشته خبری بر روی پورتال معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد قرار گرفت که اهالی مطبوعات هرمزگان را در بهت حیرت فرو برد.

بهت و حیرت از حجم گسترده سوءاستفاده‌ها از «رانت اطلاعاتی» هیأت مدیره خانه مطبوعات، هیأت مدیره‌ای که برای انجام تکالیف قانونی خود و وظیفه ذاتی‌اش، برای اعضاء خود جشن تولد و تور استان گردی برگزار می‌کند و خبر آنرا در بوق و کرنا می‌کند، اما در زمان توزیع سهمیه کاغذ و تسهیلات یارانه‌ای و ابلاغیه‌های حمایتی نهادهای ذیربط در سکوت مطلق به «پر» کردن جیب رسانه‌هایشان می‌پردازند. هیأت مدیره‌ای که حتی به سهمیه کاغذ غیر روزنامه‌ای هم دست رد نزدند و از ارسال نام نشریه‌ای که دوسال از تاریخ آخرین چاپ آن گذشته است دریغ ننمودند. غافل از آنکه روزی تشت رسوایی آنان به زمین خواهد خورد و خبر سوءاستفاده‌های آنان مضحکه و ضرب‌المثل رسانه‌های سایر استانها گردد.

مدیر خانه محترم شیشه با دستمال کثیف، تمیز نمی‌شود

هفته گذشته مطلبی در تابناک با موضوع سوءاستفاده‌های «هیأت مدیره محبوب خانه مطبوعات» منتشر و به جهت جلوگیری از تهمت ها و تخریب‌های همیشگی «سوءاستفاده‌گران» عزیز علیه خبرنگار تابناک هرمزگان اسناد سوءاستفاده‌های انجام شده و ظلم به سایر دیگر اهالی رسانه نیز ضمیمه و منتشر شد. طبق معمول همه انتقادهای قبلی، هیأت مدیره محترم بهترین کار ممکن را انجام داده و فقط در برابر آب به جوی ریخته شده سکوت نمودند و کاسه‌های داغ‌تر از «آش خود را» را برای دروغ پراکنی در فضای مجازی فعال نمودند.

جالب آنکه مدیرکل محترم ارشاد استان هم در قامت دفاع از تبعیض توزیع کاغذ برآمد و مدعی گردید سایر رسانه ها درخواستی جهت خرید کاغذ یارانه‌ای نداده‌اند!

اما با اعلام بلافاصله مدیر یکی از روزنامه‌های استان مبنی بر اینکه درخواست‌های متعددش برای خرید کاغذ ارشادی راه به جایی نبرده است و علی رغم بالاترین آمار انتشار کمترین سهمیه را دریافت نموده است، عملاً جواب مدیرکل محترم ارشاد هم مسکوت ماند و راه به جایی نبرد.

اما اثبات حقانیت مطلب اولیه منتشر شده در تابناک زمانی ثابت شد که مدیرعامل خانه مطبوعات سرانجام ناچار به پاسخگویی گردید که به قصد تطهیر خود و همراهانش جوابیه‌ای سراسر کذب که می‌توان آنرا فقط توهین به عقل و شعور مخاطب نامید منتشر کرد. جوابیه‌ای که ابهامات بیشتری را پیرامون «ویژه‌خواری» هیأت مدیره خانه مطبوعات طرح می‌نماید که با فاکتور گرفتن از ادبیات توهین آمیز همیشگی به بخشی از آنها اشاره می‌کنیم.
در بخش اول مدیر خانه مطبوعات گفت: هر كدام از مديران مسئول رسانه ها كه مايل به دريافت سهميه كاغذ باشند می‌توانند درخواست كتبی خود را به مدير كل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد اعلام نمايند و خانه مطبوعات نقشی در این زمینه ندارد. بله ایشان کاملاً درست می‌فرمایند چون هر کسی می‌تواند این درخواست را ارسال نماید. اما آیا همه مثل شماها می‌توانند از «پرتیراژ روزنامه‌های استان» هم بیشتر کاغذ بگیرند؟ آیا 11 تن کاغذ حواله‌ای به همه تعلق می‌گیرد و یا فقط شماها؟ پس چرا مدیرمسئول روزنامه «دریا» مدعی گردیده درخواست‌های متعدد تهیه کاغذ آنها در تهران خاک می‌خورد؟

خانم قاسمی در بخش دوم مصاحبه با خودشان اعلام نمود: شرکت تعاونی مطبوعات کشور هم برای اعضاء خود نیز کاغذ تهیه می‌کند که از شیوه اداره کل مطبوعات پیروی نمی‌کند و در چارچوب سهمیه‌بندی نمی‌گنجد. خانم قاسمی فراموش کرده‌اند که مخاطبین مصاحبه اخیرشان «اصحاب رسانه» هستند و دم خروس تضاد گفتارشان برای همگان نمایان است. چرا که خودشان با این جواب به احتمال سوءاستفاده‌های بیشتر هم گریزی زده‌اند و به قصد اینکه حجم عمده کاغذ دریافتی اعضای هیأت مدیره را تطهیر نمایند گفته‌اند کاغذ توزیع شده توسط تعاونی مطبوعات کشور در غالب این سهمیه ها نیامده است. بله قطعاً همینطور است و آمار منتشر شده توسط وزارت ارشاد فقط کاغذ توزیع شده توسط این وزارت خانه است و آمار مربوط شرکت تعاونی مطبوعات کشور جداگانه ثبت شده است. خدا می‌داند در صورت انتشار آمار این بخش چه رسوایی دیگری برای اعضای هیأت مدیره که بواسطه سمت‌شان در هیأت مدیره با استفاده از رانت و رابطه کسب شده توانستند تقریباً تمام کاغذ یارانه‌ای وزارت ارشاد را فقط برای خودشان جذب کنند پدید خواهد آمد.
بخش دیگر مصاحبه ایشان هم که نسخه کپی شده فرمایشات مدیرکل محترم ارشاد در خصوص عدم توان مالی و نقدینگی سایر رسانه ها در خصوص جذب کاغذ یارانه بوده است. مدیر خانه مطبوعات ظاهراً فراموش کردند که فقط ارزش فروش حواله‌های دریافتی خودش و همراهان گران‌سنگ در این بازار آشفته کاغذ بیش از چند میلیارد ریال بوده است. واقعاً کدام نشریه تمایل ندارد در عرض کمتر از 24 ساعت از واریز وجه خرید کاغذ یارانه‌ای ارزش پولش را چندین برابر کند؟ و البته همه همکاران همچون شما «شم» اقتصادی ندارند. ضمن آنکه درخواست‌های نشریات خارج از حلقه دوستان شما همچنان راکد مانده است.
سرکارخانم قاسمی، در ادامه نیز گفت: روزنامه‌ها بعلت مصرف روزانه و بالای كاغذ جهت چاپ روزانه مجبور به خريد كاغذ هستند و لذا از این فراخوان استقبال کردند. آیا امکان دارد بفرمائید کدام فراخوان؟ شما که از خودتان رفع مسئولیت نموده‌اید اما مگر طبق اساسنامه وظیفه خانه مطبوعات پس از گرفتن جشن تولد و برگزاری اردوی قشم، کمک به اقتصاد رسانه ها نیست؟ آیا می‌دانید این فراخوانها را فقط شما و دوستانتان اطلاع داشتید و سایر اصحاب رسانه از هرگونه فراخوان تخصیص کاغذ در بازه زمانی که شما 11 تن کاغذ گرفته‌اید بی‌اطلاع بوده‌اند؟
دوستان هیأت مدیره محترم خانه مطبوعات، لطفاً در این اوضاع نابسامان اقتصاد رسانه‌ها بجای حرص و طمع در جذب یارانه و آگهی برای نشریات خودتان، با سایر اهالی و نشریات استانی مهربان باشید. مطمئن باشد در صورتی که از شیوه اطلاع رسانی جشن تولد و اردوی قشم و . . . برای راهنمایی همکارانتان جهت دریافت زینک و کاغذ هم استفاده کنید نه تنها از سهمیه شما کم نخواهد شد که در انتخابات بعد این خانه رأی بیشتری خواهید داشت.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
بسیار جذاب و ریز بینانه پاسخ داده شده.
سرکار خاتم قاسمی خیلی زحمت کشیدند اما کاش برای این سوالات پاسخ قانع کننده بدن.
خیلی از همکاران بدلیل رو دربایستی نمیتونن مستقیم از ایشون بخوان که پاسخگوی این ابهامات باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
از خبرنگاران دفاع نمی‌کنند به فکر مسائل اقتصادی خودشان هستند سودهای دارد براشون که نشستن داخل هیئت مدیره خانه مطبوعات وگرنه چه دلیلی دارد رایزنی میکنند تا در آنجا باقی بمانند چرا استعفا نمیدهند بروند ما خبرنگاران را گروگان گرفتن به نوعی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار