مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به توقف موقت پروژه گذر آقانجفی، گفت: طرح‌ها باید به‌ گونه‌ای باشد که به بافت تاریخی آسیب جدی وارد نکند.
کد خبر: ۷۵۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ 15 June 2019

به گزارش تابناک، فریدون الهیاری با بیان اینکه طرح تخریب بناهای تاریخی پشت مسجد عتیق مربوط به پروژه ساخت دانشگاه علوم حدیث است که جزء پروژه‌های بزرگ شهری بوده و نیاز به مصوبات دارد افزود: شروع این طرح‌ها مربوط به حداقل 10 سال پیش بوده که هم جهت تعیین تکلیف این پروژه و هم پروژه بناهای مسجد عتیق متوقف شده است و فرآیندهایی هم طی کرده که با نظر میراث هماهنگی ندارد.

وی با اشاره به توقف موقت پروژه گذر آقانجفی خاطرنشان کرد: طرح‌ها باید به‌ گونه‌ای باشد که به بافت تاریخی آسیب جدی وارد نکند و با آن‌ها هماهنگی داشته باشد؛ در واقع نباید هیچ‌گونه آسیب و یا تخریبی نباید بافت‌ها و نهادهای قابل ارزش و تاریخی را تهدید کند.

محمدمهدی کلانتری کارشناس ارشد مرمت و استاد دانشگاه با حضور در بافت تاریخی در حال تخریب پشت مسجد عتیق اصفهان از تداوم تخریب بافت تاریخی باهدف احداث خیابان خبر داد. وی، شهرداری اصفهان را مقصر تخریب این بافت تاریخی می‌داند و اذعان دارد که خیابان‌کشی در بافت‌های تاریخی سوداگری شهری است چرا که با خیابان‌کشی ارزش زمین و ملک بالا می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار