سرپرست استانداری گلستان با بیان اینکه سال گذشته با تغییر ساعت اداری توانستیم با خاموشی‎های حداقلی، مشکل استان را برطرف کنیم، اظهار کرد: امسال نیز از روز شنبه 25 خرداد ساعت کار ادارات استان و شهرستان‎ها تغییر می‎کند.
کد خبر: ۷۵۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲ 09 June 2019
به گزارش تابناک گلستان، میرمحمد غراوی صبح امروز یکشنبه 19 خرداد در دومین جلسه شورای اداری استان اعلام کرد: از شنبه آغاز ساعت کاری ادارات 6:30 صبح و پایان ساعت کاری 13:30 خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به تغییر برخی مدیران و فرمانداران استان گفت: علاوه ‎بر تغییرات برخی مدیران به واسطه شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، از یک ماه و نیم گذشته اقداماتی مبنی بر تغییر برخی فرمانداران استان در دستور کار قرار داشت که امروز اجرایی شده است.
سرپرست استانداری گلستان اضافه کرد: به تدریج وارد جریان انتخابات می‎شویم و فرماندارانی که نیاز به جابه‎جایی داشتند باید تغییر می‎کردند.
غراوی با اشاره به وقوع سیل در اواخر سال گذشته خاطرنشان کرد: امسال 21 استان کشور در معرض سیل قرار گرفتند؛ تلاش‎های زیادی صورت گرفت تا خسارات وارده به بخش‎های مختلف اعم از مسکونی، واحدهای صنعتی، تجاری و کشاورزی و ... جبران شود که البته جبران خسارت بخش مردمی در استان‎های سیل‎زده به‎ویژه در استان ما در اولویت قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه زمان مقابله با سیل به اتمام رسید و در مرحله دوم یعنی جبران خسارت‎ها قرار داریم، تصریح کرد: در بخش کشاورزی تاکنون 3 هزار و 958 پرونده در گلستان تشکیل شده و برآورد 49 میلیارد و 559 میلیون تومان صورت گرفته که براساس 50 درصد پرداخت، 8 میلیارد و 600 میلیون تومان آن پرداخت شده و تا چند روز آینده این رقم به 24 میلیارد و 780 میلیون تومان می‌رسد.
سرپرست استانداری گلستان گفت: 12 هزار هکتار از اراضی که محصول خود را بر اثر سیل از دست دادند برای کشت دوم آماده شده‎اند.
وی ابراز کرد: کل خسارات برآورد شده بخش کشاورزی حدود 96 میلیارد تومان است که باید پرداخت شود.
غراوی با اشاره به آسیب سیل به واحدهای دیگر اعم از مرغداری، زنبورداری و ...گفت: در این بخش 185 نفر اشتغال خود را از دست دادند و در مجموع 77 واحد تولیدی دچار خسارت شدند.
وی بیان کرد: 148 واحد صنعتی در استان گلستان براثر سیل 190 میلیارد تومان خسارت دیدند و بیشترین خسارت مربوط به شهرک صنعتی آق‎قلا بوده است که پس از وقوع سیل 2 هزار و 100 نفر در آن اشتغال خود را از دست دادند.
سرپرست استانداری گلستان یادآور شد: 2 هزار و 100 اشتغالی که در شهرک صنعتی آق‌قلا از دست دادیم تا امروز به 247 نفر کاهش یافته است و اکثر کارگران شاغل نیز توانستند از بیمه بیکاری سازمان تأمین اجتماعی بهره‎مند شوند.
غراوی از آسیب سیل به 5 هزار واحد صنفی استان گلستان خبر داد و گفت: سیل 100 میلیارد تومان به این واحدهای صنفی خسارت وارد کرده است.
غراوی بر ضرورت رونق تولید اشاره کرد و افزود: دستگاه‎های اجرایی به امر تولید کمک و در صدور مجوزها، نامه‎ها و پاسخ استعلام‎ها و اعطای تسهیلات تسهیل کنند و راهگشا باشند.
وی تأکید کرد: در خصوص واحدهای تولیدی در حال فعالیت از بانک‎های حاضر در جلسه می‎خواهم به‎هیچ عنوان هیچ واحد تولیدی را برای عدم پرداخت اقساط یا بدهی بانکی تحت فشار قرار ندهند و صدور اجرایی برای واحدهایی تولیدی بدون هماهنگی استانداری صورت نگیرد.
سرپرست استانداری گلستان متذکر شد: با توجه به اینکه بودجه‎های امسال انقباضی است، دستگاه‎های اجرایی باید در نحوه پرداخت‎ها، بحث رفاهی کارکنان، صرفه‎جویی در هزینه‎های سوخت، خودرو، پذیرایی و ... هزینه‎ها را به حداقل برسانند.
گفتنی است، در این جلسه محمد حمیدی به عنوان فرماندار شهرستان گرگان، امیرشیر توماج به عنوان فرماندار شهرستان آق قلا، احمد دستمرد به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان گمیشان، امانگلدی ضمیر به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان مراوه تپه و علی نذیری به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری معرفی شدند. 
منبع : استانداری گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار