کوروش محمودیان در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان گیلانغرب، تصمیم و تدبیر استاندار کرمانشاه مبنی بر کمک شهرستان‌های سردسیر به شهرستان‌های گرمسیر در بحث کمک رسانی جهت مهار آتش سوزی منابع ملی را مؤثر دانست.
کد خبر: ۷۵۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 04 June 2019

محمودیان فرماندار گیلانغرب در خصوص آتش سوزی مزارع که طی چند روز گذشته در این شهرستان رخ داد به خبرنگار تابناک گفت:طی روز‌های گذشته حدود بیست هکتار از مزارع زیر کشت دچار حریق گردید که حدود ۱۵۰ میلیون تومان خسارت در پی داشت که علاوه بر این، ده هکتار از مزارع ارتفاعات سرکش نیز در آتش سوخت که مهار آن سه ساعت به طول انجامید و علت آن خطای انسانی بوده که درحال برسی است.

وی همچنین به تشکیل جلسه ستاد بحران و تصمیم استاندار کرمانشاه اشاره کرد و افزود: تا کنون سه جلسه مدیرت بحران تشکیل شده است و از مصوبات این جلسات کمک رسانی شهرستان‌های سردسیر به شهرستان‌های گرمسیر بوده که این تصمیم استاندار نقش موثری در مهار آتش سوزی در منطقه داشته است، سه شهرستان سردسیر دالاهو، اسلام آباد غرب و سنقر کلیایی به عنوان شهرستان‌های معین گیلانغرب مشخص شده اند که با اعزام نیرو‌های کمکی و ماشین‌های آتش‌نشانی، در بحث مهار آتش بسیار موثر بوده اند.

محمودیان درخصوص اقدامات پیشگیرانه جهت کنترل آتش سوزی علف‌های هرز که طی بارندگی‌های اخیر رشد بیشتری داشته اند گفت:در این خصوص ما اقدام به تیغ زنی حاشیه جاده‌ها کرده ایم، ولی با توجه به وسعت منطقه این کار بسیار زمان بر است و نیرو‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد نیز پای کار آمده اند.

فرماندار گیلان غرب علت آتش سوزی بانک ملی این شهرستان را عملیات جوش کاری در طبقه فوقانی این بانک عنوان کرد و گفت:خوشبختانه با مهار آتش، خطر سرایت به قسمت‌های دیگر از بین رفت، اما ۱۵۰ میلیون تومان به بخش تجهیزات سرمایشی و اداری بانک خسارت وارد کرد و باعث مصدومیت یکی از کارکنان شعبه گردید که با حضور پرسنل اورژانس بصورت سرپایی مداوا شد.

محمودیان در پایان گفت:جا دارد از نیرو‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد، نیرو‌های امدادی بخصوص از پرسنل آتش نشانی شهرستان‌های اسلام آباد غرب و دالاهو که در اطفای حریق کمک حال ما بودند تشکر کنم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار