سید ناصر محمد سیدی مدیر موسسه خیریه بوتراب گفت : امسال با ساخت یک هزار واحد مسکونی تمام ایتام تحت پوشش موسسه بوتراب صاحب مسکن میشوند .
کد خبر: ۷۵۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 02 June 2019

ساخت یک هزار  واحد مسکن برای ایتام ۶ استان تحت پوشش موسسه خیریه بوتراب در سال جاری
به گزارش تابناک آذربایجان غربی سید ناصر محمد سیدی مدیر موسسه خیریه بوتراب در جمع خبرنگاران به تشریح ساختاری و خدمات رسانی موسسه بوتراب پرداخت و گفت : تاسیس این موسسه در سال ۱۳۹۰ در خوی استارت زده شد . سیدی گفت : اساسنامه این موسسه تحت پوشش قرار دادن ایتام و مادران ایتام در ۶ استان ( آذربایجان غربی ، ایلام ، کرمانشاه ، جهارمحال و بختیاری ، کهکولیه و بویر احمد و هرمزگان ) می باشد که انشا الله بمرور زمان دیگر استان های کم برخوردار را نیز تحت پوشش قرار خواهیم داد .
مدیر موسسه خیریه بوتراب در مورد مسکن خانواده های تحت پوشش موسسه گفت : امسال ۱۰۰۰ واحد مسکونی در ۶ استان تحت پوشش با همکاری کمیته امداد برای ایتام ساخته میشود که با اتمام این پروژه تمام خانواده های بدون مسکن تحت پوشش موسسه صاحب مسکن میشوند .
محمدسیدی درمورد تعداد کل افراد تحت پوشش موسسه بوتراب گفت : در استانهای تحت پوشش جمعا ۷۵۰۰ نفر ایتام و ۴۲۰۰ نفر مادران ایتام در ۶ استان ، ۷۰ شهرستان و ۱۳۰۰ روستا زندگی می کنند که ۵۶ درصد این تعداد اهل روستا هستند .
سیدی در مورد اعلام دقیق آمار و ارقام افراد تحت پوشش گفت : یکی از بارزترین کارهای زیر ساختی موسسه خیریه بوتراب طراحی نرم افزار بی نظیر برای موسسه است . که ما بیشترین هزینه را برای راه اندازی این نرم افزار خرج کرده ایم .
سیدی اضافه نمود : ما به کمک این نرم افزار اطلاعات تقریبا کامل از مادران ایتام و فرزندان آنها در دست داریم . بطوری که الان به راحتی می توانیم بگوییم که در فلان استان ، شهرستان و روستا چه خانواده ای کدام مشکلات را دارا هستند و وضعیت تحصیلی ایتام چگونه می باشد .
سیدی در مورد مدیریت موسسه خیریه اظهارداشت : یکی از افتخارات موسسه خیریه بوتراب این است که در تمام ۶ استان تحت پوشش فقط ۲۰ نفر نیروی انسانی موظف داریم که کارهای موسسه را تحت کنترل دارند و حدود ۶ الی ۷ درصد در آمد موسسه برای هزینه های جاری مصرف میشود .
سیدی در جواب سوالی در باره تعداد خانواده های تحت پوشش استان آذربایجان غربی گفت : در استان آذربایجان غربی ۲۳۰۰ نفر از ایتام شمال استان و ارومیه تحت پوشش موسسه هستند که در آینده نزدیک ایتام شهرهای کم برخوردار جنوب استان را نیز تحت پوشش قرار خواهیم داد .
سید ناصر محمد سیدی در قسمت دیگری از سخنان خود اظهار داشت : یکی دیگر از افتخارات موسسه خیریه بوتراب داشتن مدیران کارآمد وفاخر است که این مدیران قبلا از مدیران ارشد کشوری بودند .
وی تاکید کرد به همت یکی از مدیران موسسه که سابقه ۲۰ ساله مدیریتی در ایجاد اشتغال داشته است انقلابی در اشتغال مادران ایتام در ۶ استان تحت پوشش بوجود می آید .
سیدی در مورد خدمات درمانی موسسه گفت : تمام ایتام ، تحت پوشش خدمات درمانی موسسه هستند بطوریکه ایتام معلول تا آخر عمر تحت پوشش خواهند ماند .

مدیر موسسه بوتراب در مورد خدمات فرهنگی موسسه گفت : طرحی به عنوان طرح گنج ۲ سال است که راه اندازی شده است که دانش آموزان با استعداد راشناسایی کرده ایم که الان از میان آنها ۱۱۵۰ نفر دانش آموز نخبه ( گنج ) شناسایی شده اند که با پیگیری مسائل آموزشی آنها امیدواریم همه نخبگان شناسایی شده در دانشگاه های سطح بالای کشور مشغول تحصیل شوند .
سیدی خاطرنشان کرد ایتامی که بتوانند ادامه تحصیل بدهند تا مدارج دکترا و بالاتر تحت پوشش موسسه بوتراب خواهند ماند .

سیدی در مورد مدرسه سازی هم گفت : مدرسه سازی از اوایل تاسیس موسسه شروع شده و مدارس زیادی ساخته شده است و در آینده هم ادامه خواهد داشت .
وی در مورد طراحی مدارس بوتراب گفت : همه مدارس موسسه توسط بهترین طراحان مدرسه ساز کشور طراحی میشوند که کاملا با مدارس عادی آموزش و پرورش تفاوت فاحش دارند . به عنوان مثال دراین مدارس نماز خانه ها و حتی آبشخور های دانش آموزان با توجه به سن و مقطع تحصیلی فرق می کنند . و در تمام مدارس موسسه کلاسهای خارج از درس ازجمله کلاس های قرآن و زبان خارجی وجود دارد که دانش آمزان در پایان مقطع مخصوصا در ابتدایی باید قرآن را یاد بگیرد و زبان خارجه را در حد توان مکالمه نمایند .
سیدی اضافه نمود که تمام کلاسهای مدارس ساخته شده توسط موسسه خیریه عترت بوتراب بصورت هوشمند می باشند .
مدیر موسسه خیریه بوتراب در مورد بزرگترین مجتمع آموزشی کشور در حال احداث در میدان شیخ نوایی خوی گفت : این مجتمع آموزشی در ۶ طبقه به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان در حال احداث می باشد که این مجتمع آموزشی علاوه بر کلاسهای درس ، دارای پارکینگ ، سالن بزرگ ورزشی برای مسابقات بین المللی ، استخر ، یک سالن اجتماعات با ظرفیت ۶۰۰ نفر و سالن اجتماعات بهاره با ظرفیت ۴۵۰ نفر ، کتابخانه الکترونیک ، مدرسه روبات ، مدرسه نجوم ، کارگاه زبان خارجه ، آزمایشگاه و کارگاه های تخصصی برای رشته های مختلف در حال احداث می باشد .وی در آخر اضافه نمود : مدارس پسرانه با عنوان مدرسه عترت بوتراب و مدارس دخترانه با نام مقدس حضرت فاطمه زهرا نام گذاری میشوند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار