تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با هشدار نسبت به خطرات مصرف قرص ریتالین گفت: افسردگی، تشنج، بی‌نظمی در ضربان قلب، سردرد، تهوع و افزایش فشارخون از عوارض مصرف این دارو است.
کد خبر: ۷۴۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ 29 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط‌عمومی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، خدایار قاسم‌پور، گفت: هرساله به‌ویژه در ایام امتحانات و کنکور مصرف قرص «ریتالین» در میان دانش‌آموزان و دانشجویان افزایش پیدا می‌کند.
 معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برخی برای اینکه بیدار بمانند و بتوانند شب امتحان درس بخوانند از این قرص استفاده و تصور می‌کنند مصرف آن برای چند مرتبه نمی‌تواند آسیب‌زا باشد؛ در حالیکه کارشناسان حوزه اجتماعی معتقدند قرص‌هایی چون ریتالین و ترامادول دروازه ورود به اعتیاد هستند.
وی ضمن اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و دانش‌آموزان بیان کرد: مشاهدات میدانی ما نشان می‌دهد تهیه قرصی چون ریتالین سخت نیست؛ علیرغم محدودیت‌هایی که در داروخانه‌ها مبنی بر عدم ارائه دارو وجود دارد باز هم برخی از والدین و دانش‌آموزان اقدام به تهیه این قرص‌ها کرده و از تبعات منفی و زیان‌بار آن اطلاع کافی ندارند.
قاسم‌پور در راستای اجرای برنامه‌های مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی افزود: افسردگی، تشنج، بی‌نظمی در ضربان قلب، سردرد، تهوع و افزایش فشارخون از عوارض مصرف بیش از اندازه ریتالین است که تلاش می‌کنیم از طریق مدیران، معلمان مدارس به دانش‌آموزان و والدین گرامی، اطلاعات لازم و کافی در این خصوص ارائه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار