رییس شورای شهر یزد:
رییس شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که انتخاب شهردار از وظایف شوراست و افراد دیگر نباید در آن دخالت کنند،‌گفت:‌ عدم پاسخ وزارت کشور به بحث شهردار یزد بعد از گذشت بیش از 50 روز خلاف قانون است.
کد خبر: ۷۴۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 28 May 2019

«غلامعلی سفید» در جلسه علن شورای اسلامی شهر که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد،‌ با اشاره به اهمیت مسائل انتخاب شهردار و مباحث مربوط به آن در فضای مجازی،‌اظهارکرد: در چند روز گذشته حرف‌هایی در دفاع از عملکرد شورا در انتخاب شهردار بیان کردم که ممکن است برای برخی خوشایند و برای برخی ناپسند بوده باشد اما آنچه من اصرار دارم بر محور قانون‌مندی شورا بود و این‌که وزارت کشور رعایت موعدهای قانونی را داشته باشد.

وی با بیان این‌که وزارت کشور باید طبق قانون در بازه زمانی مشخص پاسخگوی مطالبات مردم باشد،‌ افزود:‌ عدم پاسخ وزارت کشور به بحث شهردار یزد بعد از گذشت بیش از 50 روز خلاف قانون است.

رییس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با اشاره به این موضوع که انتخاب شهردار یکی از وظایف شورای شهر است و دیگران که مسئولیتی هم در این خصوص ندارند نباید در خللی در فرآیند این مهم ایجاد کنند،‌گفت:‌ اگر کاری که قانون گفته انجام شود شخص و یا فرد دیگری حق ندارد دخالت کند که چرا به اینگونه عمل شده و تهدید کند که من حرکت را عوض می‌کنم و نمیگذارم حرکتی انجام شود.

سفید استقلال دستگاه قضایی استان و عدم وابستگی آن به مسائل سیاسی را از دیگر مطالبات خود به عنوان رییس شورای شهر یزد دانست و تصریح کرد:‌ دستگاه قضایی باید با ملاک قرار دادن حفظ حرمت حریم خصوصی افراد پرونده‌های مد نظر را در موقع خود رسیدگی و مختومه کند،‌ نه اینکه خدایی نکرده پرونده‌ای را نگه داشته و در مواقع خاص بر ملا شود.

این مسئول با بیان این‌که در زمینه برخورد قانونی با برخی افراد برخورد یکسان نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بنده را تهدید می‌کنند که حاشیه سیاسی و اقتصادی دارم و برای بنده پرونده درست می‌کنند، من چندین بار خدمت به مردم عرض کرده‌ام حاضرم تمام مسائل و کارهایم برای مردم روشن باشد و خودم هم اعلام آمادگی کردم.

وی در پایان گفت:‌ از وزارت کشور می‌خواهم که بیش از این مردم و شهر یزد را معطل نگذارند و شورا را در انتخاب و معرفی شهردار یاری کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار