به دنبال عقد پیمان خواهرخواندگی شهرهاي نايين در استان اصفهان و ميبد در استان يزد، در مراسمي با حضور مسئولان هر دو شهر، بلواري در نايين به نام «رشیدالدین میبدی» نامگذاري شد.
کد خبر: ۷۴۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸ 28 May 2019

«علیرضا نقوی» شهردار میبد  تصريح كرد: با توجه به پیشینه‌ي فرهنگ و تاریخی دو شهرستان میبد و نایین با عقد قراردادی پیمان خواهرخواندگی بين این دو شهرستان براي مدت پنج سال منعقد شد.

وي با اشاره به این که تقویت و گسترش تعاملات دو شهر براي طرفين بسيار حائز اهميت است، اظهار كرد: اميدواريم در قالب اين پيمان با گسترش مراودات و با اشتراك گذاشتن امکانات و تجربیات موجبات رشد هر دو شهرستان در حوزه های معماری، شهرسازی، امور شهری، حفظ و احیای میراث فرهنگی، محیط زیست، بحران شهری و حوادث غیر مترقبه شاهد رشد و ترقي بيشتر باشيم.

وي ضمن اشاره به نامگذاري خیابانی به نام «آیت الله نائینی » در شهر میبد با مصوبه شورای اسلامی اين شهر، گفت: برگزاري هفته‌هاي فرهنگي مشترك بين دو شهرستان نيز از جمله برنامه‌هاي فرهنگي در دستور كار براي توقيت مشتركات فرهنگي دو شهرستان است.

نقوي در پايان در همين رابطه اعلام كرد: در سالجاري به مناسبت اعياد قربان و غدیر، اولین هفته فرهنگی مشترک بین دو شهر میبد و نايین با حضور مهمانان داخلی و خارجی و با هدف معرفی هر دو شهرستان و فراهم کردن فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری تجاری و بازرگانی و همچنین ایجاد درآمد پایدار شهری به ميزباني شهر ميبد برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار