مدیرکل راه و شهرسازی یزد:
مدیرکل راه و شهرسازی یزد با بیان این‌که باید خدمات در حوزه مسکن برای افراد فاقد خانه ارائه شود گفت: بانک اطلاعاتی خدمات قابل ارائه در حوزه مسکن و شهرسازی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۷۴۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 25 May 2019

«رضا یادگاری» در جریان دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این‌که بحث مسکن در یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اظهار کرد: با وجودی که در استان یزد آمار مسکن از وضعیت خوبی برخوردار است اما همچنان افراد بسیاری هستند که مسکن مناسب ندارند.

وی افزود: افرادی هستند که یک یا دو یا حتی بیشتر خانه دارند اما افراد بسیاری هم هستند که مالک نبوده و باید هزینه‌های بسیار زیاد اجاره را پرداخت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی یزد گفت: متاسفانه افرادی هم هستند که از بی‌اطلاعی مردم سوء استفاده کرده و با زمین‌خواری، اقدام به فروش اراضی که اصلا طرح کاربری برای آن دیده نشده وخدماتی به آن ارائه نمی‌شود به مردم می‌کنند.

یادگاری تصریح کرد: مردمی هم که از این افراد اقدام به خرید زمین می‌کنند تمام هستی خود را می‌گذارند تا بتوانند زمینی خریداری کرده و در عمر خود صاحب خانه شوند اما بعد از مدتی متوجه می‌شوند که هستی خود را از دست داده‌اند و نتوانسته‌اند به آنچه می‌خواهند برسند.

این مسول در ادامه با اشاره به این‌که این موضوع سبب گسترش حاشیه‌نشینی در شهر می‌شود ادامه داد: باید زمینه‌ای فراهم شود که هم جلوی سوء استفاده زمین‌خواران گرفته شود و هم برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد که بتوان به مردم خدمات ارائه کرد و آنهایی که مسکن ندارند صاحب خانه شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی یزد با تاکید بر این‌که این موضوع نیازمند یک برنامه‌ریزی جامع و کامل دارد خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد که بانک اطلاعاتی کاملی از خدمات قابل ارائه در سطح شهر وجود داشته باشد و بلافاصله پس از مراجعه ارباب رجوع، خدمات به وی ارائه شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار