رئیس هیات دوومیدانی مازندران می‌گوید طرح‌های عمده فدراسیون دوومیدانی بی سرانجام بوده و کیهانی نتوانست به وعده‌هایش عمل کند.
کد خبر: ۷۴۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 24 May 2019

 اورنگ مستقیم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی در مورد اینکه وضعیت تیم دوومیدانی استقلال به کجا رسید و چه زمانی مطالبات دوندگان پرداخت می‌شود، گفت: کیهانی، رئیس فدراسیون سال گذشته قول داد مطالبات را پرداخت خواهد کرد و من هم همین موضوع را به بچه ها گفتم، اما هیچ اتفاقی تاکنون نیفتاده است. عباسی که آن زمان عضو هیات مدیره استقلال بود 40،‌50 میلیون را پرداخت کرد، اما بعد از رفتن او داستان تمام شد. من به عنوان سرپریت و سپهرزاد به عنوان مربی هیچ ابلاغی نداشتیم و فقط به خاطر بچه ها قبول مسئولیت آن هم به صورت شفاهی کردیم و قصدمان کمک بود و مسئولیت اصلی را فدراسیون برعهده دارد.

وی ادامه داد: وضعیت باشگاه‌ها بغرنج است و با این شرایط کسی سمت دوومیدانی نمی‌آید. قراردادها خیلی پایین تر از سال‌های گذشته شده و یک ورزشکار چطور باید امرار معاش کند؟

* چقدر از شعارهای کیهانی عملی شد؟

رئیس هیات دوومیدانی مازندران با اشاره به شرایط دوومیدانی و فدراسیون عنوان کرد: نزدیک 4 سال از ریاست کیهانی در این فدراسیون می‌گذرد، اما چقدر به شعارهایی که داده بود عمل کرده است؟ آن زمان که می‌خواست انتخاب شود اعلام کرد به هیات‌ها کمک می‌کنیم و قرار شد سالانه 50 میلیون تومان پرداخت کند، اما تا الان 20 میلیون هم نداده است.

* در سفرها اولویت با مربی و ورزشکار است نه رئیس هیات!

وی در پاسخ به این سوال که روسای هیات‌ها همیشه در سفرهای تیم ملی بوده‌اند و آیا شما هم جزو آنها بودید یا خیر، گفت: سال گذشته من هم همراه تیم ملی به ترکیه رفتم اما نه به عنوان رئیس هیات بلکه شاگردم در مسابقات حضور داشت. امسال هم در قهرمانی آسیا باز هم شاگرد داشتم، اما اعزام نشدم و انتظار داشتم سامان برزگر به عنوان مربی برود اما او را هم نبردند. همیشه گفته‌ام اولویت در سفرها با ورزشکار و مربی است. اگر فدراسیون آنقدر پول دارد که رئیس هیات ها را هم ببرد، اشکالی ندارد، اما اینطور نباشد که مربی ورزشکار نادیده گرفته شود.

* سه طرح اصلی فدراسیون سرانجام نداشت

مستقیم با اشاره به اینکه سه طرح اصلی فدراسیون شکست خورده و سرانجامی نداشت، گفت: طرح استعدادیابی، طرح ساماندهی مربیان و طرح خرید تجهیزات سه کاری بود که فدراسیون موفق نبود.شنیدم که 500 میلیون تومان برای طرح استعدادیابی هزینه کردند، اما اتفاقی نیفتاد.در زمستان 96 مربیان جمع کردند و گفتن 30 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهیم و قرار شد ماهانه 200، 300 هزار تومان هم بدهند، اما طرح در همانجا ماند!

وی ادامه داد: طرح بعدی خرید وسایل و تجهیزات با مشارکت ادارات کل بود. قرار شد 50 درصد را فدراسیون و 50 درصد هزینه ها را هم ادارات کل بدهند و به ما گفتند بروید با استان های خود صحبت کنید، اما هیچ وسیله‌ای خریداری نشد و همه تجهیزات ما مربوط به زمان ریاست کریمی و جلالی است.

 

* افراد زیادی آمدند اما نتوانستند با کیهانی کار کنند/ ورزشکاران و مربیان ناراضی‌اند

رئیس هیات مازندران با اشاره به افرادی که در این 4 سال به فدراسیون آمده و رفته‌اند، گفت: گرزی، نعیما خواجوی، روستایی فر، علی رضایی و فتحی آمدند و وقتی دیدن نمی‌شود کار کرد، همگی بعد از مدتی رفتند. مربیان هم همین شرایط را دارند. سجاد مرادی، سپهرزاد و ربانی عضو سازمان تیم‌های ملی بوده‌اند اما هیچ کدام نمی‌روند. ورزشکاران زیادی هم خداحافظی کردند و مدتی هم با احسان حدادی به مشکل خوردند و پای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به ماجرا باز شد.

وی ادامه داد: محمد ارزنده در پرش طول رکورد دار بود و محمد و محمود صمیمی در آسیا مدال داشتند، اما حالا کجا هستند؟ چرا وظیفه دوست در 23 سالگی باید خداحافظی کند؟ بهنام شیری که الان هست 27 سال سن دارد و او هم جوان نیست. ورزشکار ما در پرتاب چکش به کجا رسیدند؟ می‌گویند دختران را برای آینده سازی به قهرمانی آسیا بردیم، اما آیا اعزام الناز کمپانی با 30 سال سن برای آینده سازی بوده است؟ حالا چه داستانی پشت این قضیه است، ما متوجه نمی‌شویم.

*رئیس فدراسیون حرف از اقتصاد مقاومتی می‌زند اما چرا خودش رعایت نمی‌کند؟

مستقیم با اشاره به اینکه فدراسیون باید به عنوان پدر معنوی ورزشکاران و مربیان باشد، گفت: مسئولان فدراسیون اگر می‌توانند ورزشکار را حمایت کنند که هیچ، اما اگر نمی‌توانند حداقل با صحبت‌هایی که می‌کنند نا امیدشان نکنند. مربیان ما نه شغل دارند نه بیمه. با این شرایط چرا نباید صدایشان دربیاید؟ وقتی نمی‌توانیم نیزه 500 دلاری را بخریم چه انتظاری داریم. به ورزشکار می‌گویند اگر مدال آوردی پاداش می‌گیری اما امکانات اولیه را در اختیارش نمی‌گذارند. کیهانی حرف از اقتصاد مقاومتی می‌زند اما چرا خودش رعایت نمی‌کند و این همه سفر می‌رود؟

 

* کیهانی گفت قطعا در انتخابات شرکت نمی‌کند/ برای همکاری با او پشیمانم

وی در پایان گفت: کیهانی خودش به ما اعلام کرد که قطعا در انتخابات شرکت نمی‌کند و حالا باید دید چقدر این صحبت ها به واقعیت نزدیک خواهد بود. البته برای به وجود آمدن این وضعیت خود ما هم در هیات ها مقصر هستیم. نباید همکاری می‌کردیم و همین قدر هم که با او کار کردم پشیمانم. آن زمان که به او رای دادیم فکر می‌کردیم افکار جدیدی وارد دوومیدانی می‌شود، اما نا امید شدیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار