اعضا موافق استیضاح شهردار اهواز:
اسکندر لطفعلی‌زاده عضو شورای شهر نیز اظهار کرد: نقد من کم‌کاری و بدکاری شهردار نیست بلکه مشکلات ما به حدی است که توقع و انتظار ما بیش از این است تا بیشتر به سمت توسعه و امید حرکت کنیم.
کد خبر: ۷۴۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ 16 May 2019

محمدهادی قنوات عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور خود با اشاره به حضور 20 ماهه شهردار اهواز، اظهار کرد: پس از انتخاب شهردار اهواز با 13 رأی این سرمایه اجتماعی مانند کوهی از یخ در برابر آتشِ بی‌انگیزگی و بی‌برنامگی قرارگرفته است.

به گزارش"تابناک: وی افزود: مطالبه عمومی شهروندان اهوازی که در شعارهای انتخاباتی اعضای شورای پنجم تبلور یافت؛ مبارزه با فساد، کارآمد ساختن مجموعه مدیریت شهری و محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار اهواز بود.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به وجود هزاران کارگر زحمتکش در شهرداری، عنوان کرد: یکی از انتقادات همیشگی بر مدیریت استان، عدم ثبات مدیریت‌هاست. ازاین‌رو علی‌رغم پیشنهادات برخی از اعضا تأکید داشتم که باید شهردار فرصت کافی برای ارائه برنامه‌های خود را داشته باشد.‌

قنوات با بیان این‌که شاید خون و هوای تازه، موجب تغییر و بهبود شرایط موجود شود، اظهار کرد: قرار بود شهرداری برای همه شهروندان به اتاق شیشه‌ای تبدیل شود حال آن‌که حتی اعضای شورا نیز از بسیاری تصمیمات بی‌خبرند و هنوز هم اطلاعات درون سیستم مدیریت شهری شفاف نیست و این‌گونه مشکلات که ناشی از عدم‌اصلاح ساختاری است، صدای اعتراض شهروندان را درآورده است.

وی افزود: چرا نهضت خدمت و رفع محرومیت مناطق حاشیه‌ای بر زمین ماند! آسفالت معابر و شریان‌های مواصلاتی کدام شهر ایران به خرابی شهر اهواز است؟

وی گفت: شهردار اهواز می‌توانست پل‌های عابر پیاده مکانیزه اهواز را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به چرخه خدمت بازگرداند و اهتمام ویژه‌ای در این وضعیت آب و هوایی به ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی جهت تجهیز به سیستم سرمایشی می‌داشت.

قنوات با بیان این‌که باید توجه بیشتری به وضعیت پرداخت حقوق کارگران خدمات شهری و فضای سبز شود، اظهار کرد: شهردار اهواز می‌توانست با استفاده از اعتبارات ملی ریزگردها، وضعیت پارک‌ها، فضای سبز اهواز  و کمربند سبز اهواز را متحول کرده و ارتقاء بخشد.

همچنین اسکندر لطفعلی‌زاده اظهار کرد: پیش از این نیز گفته بودم نقد ما به دلیل کم کاری در حوزه مدیریت شهری نیست بلکه مشکلات ما به حدی است که سطح انتظارات شورا بیش از این است.

وی افزود: برای مردم و شورای شهر قابل قبول نیست که شهر اهواز نه تنها پیشرفت و رشد نداشته باشد، بلکه شاهد پس رفت آن باشیم از این رو ایراد وارده به مدیریت شهری سطح انتظارات است.

عضو موافق استیضاح شهردار اهواز بیان کرد: شورای پنجم منتقدان زیادی دارد و در حال حاضر شهر و جایگاه شورای شهر در جامعه متزلزل شده است.

لطفعلی زاده، رشد بودجه در برخی کلان شهرها به رغم شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: تصور می‌شد که از سال ۹۵ تا ۹۶، با افزایش رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی بودجه در شهرداری اهواز مواجه شویم اما این گونه نبود و هنوز برخورداری از رشد بودجه در سال ۹۷ نیز مشخص نشده است.

عضو موافق استیضاح شهردار اهواز با انتقاد از وضعیت سرانه فضای سبز، رفت و روب، عدم ایجاد پارک، بحث ساماندهی و نظم مستمری‌ها شهر گفت: مدیریت شهری متزلزل شده است و یک هماهنگ‌کننده خوب و بدون تعارف می‌خواهد. قرار نیست که مدیریت شهری زیر بار خواسته نامشروع اعضای شورا یا هر کس دیگر برود.

لطفعلی‌زاده تأکید کرد: به دنبال این هستیم که فرصت‌ها را در اختیار کسی دیگر قرار دهیم؛ هدف ما تغییر به سمت و سوی رشد و توسعه است و با تمام فشارها و لابی‌ها از مسیر خود منحرف نشدیم.

حجت الاسلام جاسم موسی پور در ابتدا با بیان نقاط قوت کتانباف، اظهار کرد: از شهردار برای ایجاد نظم نسبی در پرداخت حقوق‌ها، گسترش فضای سبز، توجه به مسائل فرهنگی به‌ویژه مناطق محروم تقدیر می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تداوم مشکلات شهر، گفت: شهروندان اهوازی به هنگام سفر به دیگر شهرهای کشور سرعت تغییرات در دیگر شهرها را مشاهده می‌کنند.

این عضو شورای شهر با اشاره به پاکدستی کتانباف، گفت: اینکه پرونده املاک شهرداری غیرشفاف است این عین فساد است. اگر شهردار به شایسته‌سالاری برای انتصابات، توجه می‌کرد وضع به این‌گونه نبود؛ خروج از مدار شایسته سالاری چیزی غیر از عقب ماندگی شهر را به دنبال ندارد.

وی افزود: پیشنهاداتی برای سپردن برخی پست‌ها به اعضای مخالف شهردار با هدف جلوگیری از استیضاح انجام شد که امیدواریم بدون اطلاع کتانباف بوده باشد.

موسی پور با بیان اینکه مصلحت مردم، اعضای شورا و جناب کتانباف در انجام استیضاح است، گفت: عدم جذب سرمایه‌گذار، عدم‌ اصلاح حتی تنها یک ورودی شهر ، بازنشستگی کتانباف، عدم تمدید مأموریت و ابهام در این خصوص و همچنین استعفاهای مکرر او که منجر به تزلزل در مدیریت می‌شود، از دیگر انتقادات وارده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار