استاندار اصفهان گفت: در حضور رئیس کل بانک مرکزی تصویب شد تسهیلات بانکی استان اصفهان تا 4 برابر افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۷۴۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 14 May 2019

به گزارش تابناک، عباس رضایی پیش از ظهر امروز در نشست با صنعتگران و فعالان اقتصادی شهرک صنعتی رازی شهرضا با بیان این‌که در شرایط اقتصادی امروز و حمایت از اشتغال تا جایی که ممکن است باید نسبت به حل مشکلات واحدهای صنعتی اقدام کنیم، اظهار داشت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید ملی باید به رونق تولید جنبه اجرایی بدهیم و از شعار و بیانیه خارج شویم و با همت و تلاش در این راستا قدم برداریم.

استاندار اصفهان با بیان این‌که ریشه نوسانات نرخ ارز در کشور ترامپ است و باید در این زمینه مشکلات را ریشه‌یابی و شرایط خاص کشور را نیز در نظر بگیریم افزود: همدلی، همفکری و همزبانی کلید حل و فصل بسیاری از مسائل و مشکلات است و مدیران باید این عوامل را در مقام عمل به اجرا در آورند.

وی با انتقاد از قوانین بالادستی و ایجاد محدودیت‌ها برای مدیران و کارکنان آن‌ها گفت: مدیران استان اصفهان باید در راستای وظایف خود به حل مسائل و مشکلات بپردازند اما هنوز عزمی برای حل این مشکلات در مدیران و مردم به وجود نیامده‌ است.

 رضایی با بیان این‌که همه مشکلات ناشی از تحریم‌ها نیست و بخشی از آن به دست خودمان است، بیان کرد: باید در راستای رونق تولید ملی عزم کلانی برای حل مشکلات صنعتگران به وجود آید.

استاندار اصفهان با تأکید بر این‌که وظیفه دولت‌ها ایجاد سلامت و امنیت در جامعه است و باید برای افزایش تولید و اشتغال در جامعه از بخش خصوصی کمک گرفت، تصریح کرد: مدیران استان و شهرستان‌ها باید در سال جاری تمامی هم و غم خود را برای حفظ واحدهای تولیدی و ایجاد چند واحد تولیدی و صنعتی با توجه به شرایط منطقه به کار گیرند.

وی با اشاره به مشکلات صنعتگران در راستای اخذ تسهیلات بانکی خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی استان اصفهان در حضور رئیس کل بانک مرکزی تصویب شد که تا 4 برابر افزایش پیدا کند، مصوبات آن جلسه در دست بررسی است اما باید روند اجرایی شدن این مصوبه تسریع شود.

رضایی ادامه داد: بنده به همراه معاون اقتصادی و معاون توسعه منابع بدون نیاز به وقت قبلی از ساعت 15 تا 18 روزهای یکشنبه در استانداری اصفهان آماده پاسخگویی در حوزه صنعت، معدن و بازرگانی هستیم.

استاندار اصفهان با تأکید بر این‌که برای اجرایی کردن رونق تولید باید مقررات هم منطبق با شرایط روز باشد، بیان کرد: می‌توان تحریم‌‌ها را به یک فرصت در راستای رونق تولید و اشتغال استفاده کرد.

وی با اشاره به این‌که ایجاد زیرگذر شهرک صنعتی رازی شهرضا باید با مشارکت اداره راه‌ و شهرسازی و شهرک‌های صنعتی و فرماندار شهرستان شهرضا انجام شود، خاطرنشان کرد: برای حفر چاه صدور مجوز بسیار مشکل است و روند طولانی باید طی شود بهتر است در صورت امکان برای تأمین آب شرب شهرک رازی چاه خریداری شود.

معضلات مالیاتی، صنعتگران را از اصفهان فراری می‌دهد

در ادامه حسن عطایی  با انتقاد از این‌که با توجه به گرانی ارز منابع بانکی استان اصفهان جوابگوی نیاز صنعتگران نیست، اظهار داشت: مواد اولیه به دلیل نوسانات ارز گران شده است، اما سهم استان اصفهان در تسهیلات بانکی تغییری نکرده است.

رئیس هیأت مدیره شهرک صنعتی رازی شهرضا با بیان این‌که دستورالعمل‌های بانکی قدیمی است و باید تغییر کند زیرا در شرایط بحران و رکود قرار داریم افزود: مشکلات صنعت در کل کشور ایجاد شده و برخی مشکلات بانکی سبب تأخیر پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تولیدی و واحدهای صنعتی شده است. 

باید به استان اصفهان و صنعت آن نگاه ویژه‌ای شود

وی با اشاره به عدم اجرای بیشتر مصوبات کارگروه استان اصفهان به دلیل ضوابط سخت بانکی و انقباضی گفت: باید به استان اصفهان و صنعت آن نگاه ویژه‌ای شود، این استان از لحاظ اعتبار ریالی و اسنادی نیاز به تسهیلات بیشتری دارد.

عطایی با بیان این‌که صنعتگران و کارخانجات تولیدی بسیاری به دلیل معضلات مالیاتی در حال فرار از استان اصفهان هستند، بیان کرد: استان اصفهان بعد از تهران بیشترین فشار مالیاتی بر آن وارد شده و قانون مالیات ارزش افزوده باید با نگاه شرایط خاص در این استان اجرایی شود.

رئیس هیأت مدیره شهرک صنعتی رازی شهرضا با انتقاد از عدم همکاری در زمینه تسهیل در پرداخت مالیات در استان اصفهان تصریح کرد: در سایر استان‌های با شرکت‌ها و کارخانه‌ها در زمینه پرداخت مالیات همکاری و مساعدت می‌شود ولی این امر در استان اصفهان انجام نمی‌شود که نتیجه آن تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های استان است.

اصفهان کمترین بهره را از صنایع مادر برده است

وی با تأکید بر این‌که اصفهان قطب صنعتی کشور است بنابراین باید از ظرفیت‌های آن به نفع خود استان استفاده شود، عنوان کرد: مجتمع فولاد مبارکه و ذوب‌آهن از کارخانه‌های مادر استان اصفهان هستند اما این استان کمترین بهره را از این صنایع گرفته است باید ظرفیت ویژه‌ای از صنایع پتروشیمی و فولاد مبارکه برای استان اصفهان تخصیص داده شود.

عطایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی رازی شهرضا گفت: مهم‌ترین مشکل این شهرک آب شرب است در هفته فقط یک روز آب شرب دارد، سختی آب این شهرک بالا است و امکان استفاده خوراکی وجود ندارد، بنابراین باید یک حلقه چاه در این شهرک ایجاد شود.

رئیس هیأت مدیره شهرک صنعتی رازی شهرضا با تأکید بر روند تسریع تبدیل برق پست 220 به پست 63، خاطرنشان کرد: به دلیل مسافت 8 کیلومتری از ابتدای ورودی شهرک تا فاز 3 آن ضروری است از فاز 3 روگذری ایجاد شود تا مشکلات تردد در این شهرک حل شود.

تسریع در اجرای منطقه ویژه اقتصادی شهرضا

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد در ادامه این نشست با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی شهرضا اظهار داشت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهرضا در آینده این شهرستان، استان اصفهان و کشور مؤثر است.

فرماندار شهرضا با تأکید بر دستور استاندار اصفهان مبنی بر راه‌اندازی هر چه سریع‌تر منطقه ویژه اقتصادی شهرضا گفت: 11 سال است که مجوز این منطقه صادر شده اما به دلیل راغب نبودن سرمایه‌گذار این منطقه ایجاد نشده است و با توجه به انعطاف بخش خصوصی درخواست دارم دستور تسریع راه‌اندازی مجدد منطقه را صادر کنید.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این منطقه در شهرک رازی شهرضا هم فاز تکمیلی این شهرک به عنوان بزرگ‌ترین و فعال‌ترین شهرک استان اصفهان انجام می‌شود و هم با راه‌اندازی فاز دوم این شهرک جزو فعال‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور می‌شود.

رضا جابری نیز در ادامه این جلسه با بیان این‌که در حال حاضر یکی از مهمترین معضلات صنعت کشور مالیات بر ارزش افزوده است، اظهار داشت: اجرای نادرست و ناقص قانون مالیات بر ارزش افزوده به عنوان بزرگترین معضل صنعت مطرح است.

افزایش هزینه‌های تولید سبب رکود واحدهای صنعتی شده است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت شهرضا با بیان این‌که اخذ مالیات بر ارزش افزوده مانعی در راستای توسعه و پیشرفت واحدهای صنعتی است، افزود: بر اساس این قانون، مالیات بر ارزش افزوده توسط تولید‌کننده پرداخت می‌شد در حالی که این مالیات باید توسط مصرف‌کننده نهایی پرداخت شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر از تولیدکنندگان مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد اخذ می‌شود گفت: در کشورهای توسعه یافته مالیات بر درآمد اخذ نمی‌شود و تولیدکننده می‌تواند منابع درآمدی خود را برای توسعه و بهبود واحد صنعتی خود استفاده کند.

جابری با انتقاد از عدم ابتکار عمل مدیران شهرستانی در قوانین و معطل ماندن سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در بوروکراسی اداری بیان کرد:  کاهش بوروکراسی‌های اداری سبب جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد اشتغال می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت شهرضا با بیان این‌که در سالیان اخیر کاهش قدرت خرید مردم و افزایش هزینه‌های تولید سبب رکود واحدهای صنعتی شده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور، موانع زیادی در برابر تولیدکنندگان و جوانان جویای کار فراهم است.

وی با اشاره به وجود بیش از 3 هزار هکتار منطقه صنعتی در شهرضا خاطرنشان کرد: با توجه به این وسعت و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در آینده‌ای نزدیک در شهرستان باید شعبه‌ای از اتاق بازرگانی برای تسهیل صدور کارت بازرگانی در شهرضا تأسیس شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار