کد خبر: ۷۴۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 08 May 2019

تابناک / رمضانپور گفت: امروز شورای شهر رشت به عنوان شورای پنجم به نیت پنج تن، پنجمین شهردار شهر را با هماهنگی تمامی عوامل و بزرگان انتخاب می کند.

نود و یکمین جلسه ی شورای کلانشهر رشت با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری محترم حاج ساعد اصلانی در ساختمان قدیم شهرداری و با دستور انتخاب شهردار آغاز شد.

در ابتدا فاطمه شیرزاد به عنوان منشی جلسه فرازی از وصیت نامه شهید حجت اله قاسمیان را قرائت کرد.در ادامه، علوی رییس شورای شهر رشت با این عنوان که دستورات جلسه ی ما دستورات ویژه و گسترده ای نیست و پس از نطق ناطقان به آن خواهیم پرداخت، گفت: اتاق ایده اولین جلسه ی خود را دیروز برگزار کرد.

رییس شورای شهر رشت با بیان اینکه نبود مرکز پژوهش ها در شورای پنجم به جد احساس می شود، افزود: از اعضای محترم شورا و مشاوران تقاضا دارم بررسی و نوشتن اساس نامه را به شکل جدی دنبال کنند تا بتوانیم در صحن شورا به تصویب برسانیم.

علوی ادامه داد: انتخاب شهردار حرکت جدیدی در شورای شهر رشت نیست. پانزده روز از تماس وزارت کشور می گذرد و هیچ اتفاقی نیافتاده است. با تصمیم اعضای شورای شهر رشت در روز شنبه، امروز برای انتخاب شهردار مشخص شد و باز هم مثل سه مورد قبل، رایزنی ها با نهادها و ادارات انجام شده و امیدواریم امروز چهارمین نفری که برای شهرداری رشت انتخاب می شود بتواند از هفت خوان رستم عبور شود.

در ادامه رسولی به عنوان ناطق اول گفت: در چند روزی که گذشت ما شاهد اتفاقات ناگواری در عرصه ی اجتماعی شهر رشت بوده ایم. در رشت که به شکل مجمع الجزایر بوده و تمام قومیت ها را در خود جا داده است، فوتبال ورزشی است که تمام مردم شهر به آن عشق می ورزند و اتفاقاتی که برای دو تیم فوتبال شهر رشت افتاده است، یک نگرانی و احساس یاس را در شهر به وجود آورده است. شهر رشت با اتفاقاتی که در چند روز اخیر رخ داده است به عنوان دیوار کوتاه در دید مردم نمایان شده و امیدوارم ما بتوانیم به عنوان نمایندگان مردم نامه ای را در حمایت از این دو تیم، خطاب به فدراسیون فوتبال امضا کرده و برای مراجع زیربط ارسال کنیم.

در ادامه احمد رمضانپور، عضو شورای شهر رشت گفت: در آستانه ی ماه مبارک رمضان هستیم و امیدوارم بتوانیم از این ایام به بهترین شکل بهرمند شویم. بنده از سال های جوانی فوتبال را کنار گذاشته ام ولی در بازی دیروز داور نتوانست بی طرف باشد و گل صد در صد درست بازیکن داماش را مردود اعلام کرد و این باعث سرخوردگی بازیکنان داماش شد و در این خصوص فدراسیون و فیفا باید ورود کنند تا احقاق حق شود. در ارتباط با سفیدرود هم که اظهر من الشمس می باشد.

وی ادامه داد: امروز شورای شهر رشت به عنوان شورای پنجم به نیت پنج تن، پنجمین شهردار شهر را با هماهنگی تمامی عوامل و بزرگان انتخاب می کند.

در ادامه بهراد ذاکری، دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: نمی خواستم در جلسه امروز صحبت کنم اما حالا که باب صحبت باز شده است باید بگویم گیلان به جرم سرسبزی از حق و حقوق و بودجه عقب مانده است. علت آن را می توان در مشکلات میان نمایندگان جستجو کرد. فوتبال یک موضوع اجتماعی است. ناداوری در حق تیم سپیدرود سبب شد تا با ۱۰ دقیقه وقت اضافه، حق سپیدرود را بخورند و دیروز هم که زحمات یک فصل بازیکنان و کادر فنی و همچنین تماشاگران با ناداوری بر باد رفت و امیدها، ناامید شد.

ذاکری ادامه داد: با نامه ای که نوشتم از نمایندگان تقاضا دارم که استیضاح وزیر ورزش را در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین در پایان گفت: انتخاب شهردار در امروز یک کار غیر اخلاقی می باشد و با نظر آقای رمضانپور مخالف هستم.

فرهام زاهد عضو شورا شهر رشت هم گفت:با توجه به نبود دستورات متعدد جلسه می خواهم به بحث فوتبال بپردازم دیروز نوبت ملوان بود و امروز نوبت سپیدرود و داماش،برای یک بازی لیگ دو ۲۰۰۰۰ نفر از سراسر استان آمدند تا حمایت خود را از این تیم اعلام کنند.

وی ادامه داد: من دیروز حس جوانی را داشتم که در محل خودش به باد کتک گرفته شد و هیچ فریادرسی نداشت، از نمایندگان تقاضا دارم به جای اینکه به تیم های پایتخت بپردازند اندکی هم فکر تیم های این استان باشند.

وی افزود: دست تک تک افرادی که مشت و لگد نثار داور کردند را می بوسم و یادآور می شوم که فرهنگ بالای شهر رشت دلیلی بر سکوت این مردم در برابر حقانیت خود نمی باشد.

در ادامه شورا وارد دستور شد و لایحه ی اساس نامه اتاق ایده که به صورت عادی ارایه شده بود به تصویب رسید. همچنین لایحه ی طرح تشویقی عقب نشینی تصویب شد.

در ادامه رییس شورای شهر رشت گفت: در چند هفته ی گذشته از شورا خواسته شد اجازه بررسی مجدد صلاحیت شهردار منتخب را بدهیم که این بررسی قرار بود که ۲ روز طول بکشد که در حال حاضر ۲ هفته می گذرد اما خبری نشد و در ساعت ۱۸:۰۹ دقیقه تماسی با بنده گرفته شد و متذکر شدند که قبل از انتخاب شهردار جدید استعلامات گرفته شود تا شورا به چالش نیافتد.

رمضانپور هم اظهار کرد: امروز آقای استاندار با من تماس گرفت و خواستار صبر ۷۲ ساعته شورا شد اما ایشان ذکر کردند اگر انتخابی هم امروز رخ دهد حتی اگر خلاف میل من باشد بازهم روال را طی خواهیم کرد. من در تماسی که با وزارت کشور داشته ام ۲ گزینه اخر ما همچنان در روند بررسی قرار دارد اما امروز دیگر شهر ظرفیت عدم انتخاب شهردار را ندارد. ما انتخاب کنیم! وزارت کشور رد کند! و هرچقدر هم رد کنند باز هم انتخاب می کنیم.

علوی گفت: دو گزینه به شورا جهت ارایه برنامه رجوع کردند یکی آقای حاج محمدی و دیگری اقای افشار بودند.

پس از اظهارات علوی، شورا اماده ی انتخاب شهردار جدید شد و حاج محمدی با 10 رای شهردار شد و ذاکری هم رای سفید به صندوق انداخت.

گفتنی است حاج محمدی در کارنامه خود، شهرداری اسلامشهر ،شاهرود و رامسر را داراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار