دبیر هیات دو و میدانی خوزستان خواستار شد:
دبیر هیات دو و میدانی گفت: مسوولان باید با شهرستان‌هایی که دارای ورزش‌های پايه و پرمدال غيرفعال هستند، بدون تعارف برخورد کند تا ضمن فعال شدن این رشته‌ها، بتوان با برنامه‌ريزی‌های دقيق و گسترده، جايگاه ورزش خوزستان را از جایگاه کنونی بالاتر برد.
کد خبر: ۷۴۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ 08 May 2019

سعید پویا اظهارکرد: بارها با شهرستان‌های غيرفعال در بحث دووميدانی مكاتبه كرديم كه يک نفر برای شروع فعاليت به عنوان متصدی دووميدانی معرفی كنند ولی بیشتر شهرستان‌ها تاكنون پاسخی ندادند. اكنون با برگزاری المپياد استانی ارزش ورزش‌های پايه را برای شهرستان‌ها در جدول توزيع مدال يادآوری می‌كنيم.

وی افزود:‌ از اواخر سال گذشته پس از عملكرد نه چندان مطلوب خوزستان در المپياد استعدادهای برتر سال گذشته برخود لازم دانستيم كه به عنوان يک رشته پايه و پرمدال به اداره‌كل ورزش و جوانان خوزستان پيشنهاد برگزاری المپياد استانی را بدهيم تا قبل از المپياد كشوری، آزمونی برای اعزام برترين‌ها به آوردگاه كشوری باشد كه خوشبختانه آقای نصيری، معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان در همان اولين جلسه كه به ميزبانی هيات دو و ميدانی خوزستان برگزار شد، موافقت كرد و از ابتدا نیز به جديت پيگير تشكيل ستاد اجرايی المپياد بود كه همين موضوع باعث دلگرمی كسانی است كه پيشرفت و توسعه ورزش استان برای‌‌شان مهم است.

دبیر هیات دو و میدانی گفت:‌ المپياد استانی يک ميدان رقابت وسيع ايجاد می‌كند و علاوه بر اين‌كه هيات‌های ورزشی به دنبال كشف نخبه‌های ورزشی هستند، شهرستان‌ها نيز برای جايگاه مطلوب در جدول توزيع مدال به سمت ورزش‌های پايه و پرمدال سوق پيدا كرده و به دنبال فعاليت بيش از پيش در اين رشته‌ها خواهند بود.

وی افزود: خوزستان از ديرباز در رشته‌های گروهی موفق بوده است و نتيجه آن را می‌توان در تيم‌های حاضر در ليگ‌های برتر فوتبال، واليبال، بسكتبال، فوتسال و غيره ديد كه اين تيم‌ها همواره جزو بهترين‌های ليگ‌های كشور بوده و هستند ولی داستان و ماجرای ليگ با ماجرای قهرمانی و المپياد و در نهايت بازي‌های آسيايی و المپيک متفاوت است؛ فوتبال و ورزش‌های نظير فوتبال كه گروهي كار مي‌كنند اغلب مولد شادی و تزريق نشاط و بعضا ياس و نااميدي در مردم هستند كه ما به عنوان كارشناس جنبه مثبت آن را در نظر مي‌گيريم و از تزريق روحيه مثبت به جامعه به اين ورزش‌ها نگاه می‌كنيم اما يک سوال مطرح است كه آيا خوزستان با چهار تيم ليگ برتری در فوتبال جايگاه چندم را در المپياد ورزشی كشور داشته است؟ يا اينكه فوتبال، واليبال يا بسكتبال با اين گستردگي تبليغات رسانه‌ای در خوش‌بينانه‌ترين حالت چند مدال برای خوزستان در المپياد مي‌توانند كسب كنند؟

وی ادامه داد:‌ عطف بر اين موضوع و نگاه ويژه به ورزش‌های گروهی زمانی به ورزش خوزستان لطمه وارد نمی‌كند كه ورزش‌های پايه و پرمدال را قبل از هر ورزشی اساس حمايت خود قرار دهيم و اولين حمايت اين است كه به جد و بدون تعارف با مسوولان ادارات شهرستان‌ها که در رشته‌های پایه و پرمدال غیر‌فعال هستند، برخورد شده و خواستار فعال نمودن هرچه سريعتر این ورزش‌ها در شهرستان‌ها و بخش‌ها باشيم تا با توجه به اين مهم و برنامه‌ريزی‌های دقيق و گسترده، جايگاه ورزش خوزستان را بالاتر از جايگاه كنونی ببريم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: دو ومیدانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار