دکتر سید محمد بطحائی،در یادواره سرداران و ۲۱۲ شهید فرهنگی اظهار کرد: دشمنان و بدخواهان ایران می‌خواهند با نفوذ از طریق این سند، هویت ایرانی را دزدیده و آن هویتی را که مورد نظر خود است جایگزین کنند.
کد خبر: ۷۴۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸ 02 May 2019
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ تیشه به ریشه هویت ایرانی می‌زند گفت: یکی از علت‌های مهم گوشزد مداوم مقام معظم رهبری در رابطه با این سند این است که اجرا کردن آن تیشه به ریشه جوانان ایرانی می‌زند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش کشور اجرای سند بزرگ تحول بنیادین را جایگزین سند بی محتوای ۲۰۳۰ خواهد کرد که در این سند امید داریم بتوانیم گام به گام به جلو حرکت کنیم و با اجرای آن به افق‌های دوردست دست یابیم.

بطحائی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم مجموعه آموزش و پرورش تبیین و تعیین هویت دانش آموزان است عنوان کرد: یکی از اهدافی که مجموعه آموزش و پرورش در راستای تربیت سالم دانش آموزان دنبال می‌کند تبیین و تعیین هویت دانش آموزان است.

 وی تصریح کرد:ایمان، اعتقاد و اراده جزئی از ویژگی‌های هویتی یک فرد است که اگر این هویت به خوبی شکل بگیرد دیگر ویژگی‌های فرد تحت تاثیر این شاخصه است. 

دکتر بطحائی با بیان اینکه اعتقاد ریشه در هویت دارد اظهار کرد: تنها ویژگی که در جوامع مختلف متغیر است همان هویت است که فرد در دوران آموزش فرا گرفته و مسیر زندگی را مشخص میکند.

 وی با اشاره به اینکه شکل‌گیری هویت جوانان تحت تاثیر یک جنگ بزرگ قرار گرفته است خاطرنشان کرد: جنگ اقتصادی یا جنگ نظامی هرچند اگر پرقدرت باشد ممکن است برای مدتی بتواند در جامعه سیطره داشته باشد، اما تجربه نشان داده است که این جنگ‌ها پس از مدتی به پایان رسیده و جامعه به حالت عادی خود باز می‌گردد، اما جنگی که امروز کشور ایران در آن قرار دارد بزرگتر از جنگ نظامی و اقتصادی است، جنگی که دشمن برای پهن کردن سیطره خود بر روی هویت نسل جوان نفوذ کرده است.

 دکتر بطحائی در رابطه با وظیفه و نقش مجموعه آموزش و پرورش در مقابله با این جنگ روانی مطرح کرد: همه کسانی که می‌خواهند در این مجموعه نقشی داشته باشند باید وظیفه خود را در تبیین هویت نسل جوان و دانش آموزان به خوبی انجام دهند و تقویت علمی دانش آموزان باید به خوبی رشد کند.

 دکتر بطحایی اضافه کرد: اگر هویت جوانی به خوبی شکل بگیرد از گناه، انحراف و کجروی مصون خواهد ماند که البته گاهی در این زمینه غفلت می‌شود.

 وزیر آموزش و پرورش در پایان یادآور شد: مقام معظم رهبری در سخنان خود برای مقابله با این جنگ بزرگ بسیار تاکید کرده و تمام افراد جامعه به خصوص مجموعه آموزش و پرورش باید نقش خود را در مقابله با این جنگ روانی بزرگ به خوبی ایفا کنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار