کد خبر: ۷۴۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 02 May 2019
شهردار تبریز از انجام تفاهم‌ اولیه برای خواهرخواندگی تبریز با شانگهای چین خبر داد.
 
به گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین باهر با اعلام این خبر گفت: این موضوع در دیدار رییس هیأت عالی رتبه مجمع تشخیص مصلحت نظام با "جو هویی لین"، وزیر ارتباطات و تبلیغات حزب حاکم چین در شانگهای مطرح و با توجه به استقبال طرف چینی، مقرر شد تفاهم برای خواهرخواندگی تبریز و شانگهای در دستور کار دستگاه‌های ذیربط دو کشور قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه خواهرخواندگی با این شهر در صورت قطعی شدن، یکی از مهمترین پیوندهای خواهرخواندگی کلانشهر تبریز محسوب می‌شود، افزود: تحقق این رابطه، دروازه‌ای برای توسعه روابط تبریز با کشور چین در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه می‌تواند فرصت جدیدی برای همکاری‌های دو جانبه بین دو کشور ایجاد کند، اظهار کرد: شهرداری تبریز به دنبال بهره‌گیری از تجربیات شانگهای در زمینه مدیریت شهری و توسعه ارتباطات در این حوزه است.
 
شهردار تبریز، تحقق این خواهرخواندگی را گامی در راستای ایجاد ظرفیت‌های جدید گردشگری تبریز عنوان کرد و گفت: شانگهای به عنوان یکی از شهرهای مهم دنیا و دارای تجربیات مختلف در زمینه گردشگری می‌تواند الگوی خوبی برای توسعه این صنعت مهم در تبریز باشد.
 
وی با اشاره به اینکه تبریز تا امروز با ۹ شهر دنیا پیوند خواهر خواندگی داشته است، اظهار کرد: شهرهای استانبول، کربلا، گنجه، باکو، غزه، ارزروم، خجند، قازان و ماگیلف، خواهر خوانده‌های تبریز هستند و با قطعی شدن این تفاهم نامه، شانگهای دهمین و مهمترین خواهر خوانده تبریز خواهد بود که این امر با پیگیری‌های اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز محقق می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :