رییس شورای شهر یزد خواستار شد؛
رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت جذب مشارکت مردم برای پیش برد اهداف کلان و توسعه ای کشور، گفت:‌ با تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری روند ارائه خدمات تسهیل می شود.
کد خبر: ۷۳۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱ 30 April 2019

«غلامعلی سفید» در همایش روز ملی شوراها با تبریک این روز به فلسفه تشکیل شورا در اوایل انقلاب اشاره و اظهار کرد: اول انقلاب یک شور وحال انقلابی در زمینه تشکیل شوراها به وجود آمد، همدلی‌ها زیاد شد و در آن فضا فعالیتهایی مطرح شد و امام دستوراتی دادند که شورا تشکیل شود تا در کارها خود مردم حضور داشته باشند و پس از چهل سال هر روز بیشتر به فلسفه تشکیل شوراها نزدیک می شویم‌.

وی افزود: در این شرایط اقتصادی که کوچک شدن دولت مطرح می شود اگر قرار است بدنه دولت سبکتر شود بهترین راه حل شوراها هستند و این‌که اختیارات به مردم و نمایندگان آنان واگذار شود .

رییس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه به مشکلات دولت اشاره کرد و گفت:‌ مدیریت یکپارچه که چندین سال است دولت طرح داد و در کمیسیون های مختلف مجلس مطرح است به نظر راهی جز تصویب آن نیست چون دولت در هر شرایط و بخصوص شرایط فعلی نمی تواند تمام امور را انجام دهد و این خود مردم هستند که باید در اداره شهر سهیم شوند و در جهت رفع مشکلات موجود کمک کنند.

سفید تصریح کرد: در مورد انتخاب شهردار باید به قانون توجه شود و اینطور به نظر می رسد که قسمت های انتصابی دوست دارند محدوده اختیارات انتخابی را کم کنند و باید با همت مسئولین این اختیارات به شوراها طبق قانون برگردد .

این مسئول در پایان به عملکرد هیئت تطبیق اشاره و خاطرنشان کرد: در گذشته و در زمان تشکیل قانون شوراها اسمی از آن نبود که بعدها مطرح شد اما بعدها مشخص شد که هیئت در چه زمینه ای نظر دهد و می خواهد کنترل شدید داشته باشد که به نظر در این زمینه باید با قانونمداری رفتار کرد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار