معاون شهردار مشهد:
معاون مالی و اداری شهردار مشهد از برداشت 18 میلیارد تومانی از شهرداری مشهد برای نهاد کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: آمادگی اداره نهاد کتابخانه‌های عمومی را داریم.
کد خبر: ۷۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵ 08 August 2015
محمد آذری ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: شهرداری در دو بخش حوزه جاری و زیرساخت‌های شهری در حال فعالیت است.

وی افزود: حدود 400 خدمت در شهرداری‌ها شناسایی شده و خدمات شهرداری‌ها قابل قیاس با دستگاه‌های دیگر نیست زیرا شهر و شهرداری در کنار یکدیگر هستند و در شهرهای دارای رفاه بیشتر، رابطه بین شهرداری و شهروندان آنها قوی‌تر است.

آذری بیان کرد: در معاونت مالی و اداری شهرداری مشهد به مدیریت منابع و همچنین مدیریت مصارف نظارت ویژه می‌شود و منابع شهرداری متکی به مردم است و در حوزه مصارف باید مصرف آن متکی بر اساس قانون باشد.

*هزار میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر مشهد

معاونت مالی و اداری شهرداری مشهد تصریح کرد: به صورت سالانه حقوق کارگران و کارمندان و همچنین از طرفی حریم شهر مشهد افزایش می‌یابد و در نهایت به هزینه‌های جاری شهرداری اضافه می‌شود و برای امسال نیازمند هزار میلیارد تومان برای نگهداری شهرداری مشهد هستیم.

*70 درصد از درآمد شهرداری مختص صنعت ساختمان است

وی اظهار کرد: آخرین ترکیب درآمد شهرداری با تمام اقدامات خوبی که انجام شده 70 درصد آن متعلق به صنعت ساختمان و 30 درصد درآمدها مختص به درآمدهای پایدار است که با این مهم قطعا با عدم رونق صنعت ساختمان، شهرداری و در نهایت مردم متضرر می‌شوند و همه نهادهایی که می‌توانند باید در خروج از رکود صنعت ساختمان کمک کنند.

آذری در ارتباط با حوزه منابع انسانی گفت: امروز سلامت اداری در اصلاح امور انجام کار نهفته است و باید خود را با روش‌های روز بهینه کنیم تا در نهایت موازی‌کاری و هزینه‌ها کاهش یابد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در ارتباط با کمک‌های دولتی به شهرداری مشهد گفت: کمک‌های دولت طبق آلبوم بودجه شهرداری مختص بودجه‌های خاصی است و در سال گذشته 130 میلیارد تومان برای قطار شهری پیش‌بینی شده بود که این رقم اختصاص یافت و امسال نیز بودجه مشخص برای بحث قطار شهری لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: امسال در نخستین مرحله بعد از گذشت پنج ماه 60 میلیارد تومان اختصاص داده شده و حدود 18 میلیارد تومان به ناحق و بر اساس اطلاعات غلط و اشتباه بر اساس پولی که باید برای توسعه ناوگان عمومی شهر مشهد هزینه می‌شد، کسر شد.

معاون مالی شهردار مشهد ادامه داد: در انتهای سال 93 قانون اصلاح تنظیم برخی از مقررات مالی دولت با اصلاحیه‌ای توسط مجلس شورای اسلامی صورت گرفت و در آنجا به صورت یک طرفه بندی گنجانده‌اند که بر اساس آن اگر شهرداری نیم درصد درآمد خود را به نهاد کتابخانه‌ها پرداخت نکند با اعلام نهاد کتابخانه‌ها به خزانه‌داری کل کشور این پول از محل عوارضات متمرکز یا اختصاص برداشت می‌شود و ما با همه نقدی که به این قانون داریم از آن تبعیت می‌کنیم.

آذری بیان کرد: این قانون عطف به ما سبق نمی‌شود و نباید قانونی که در انتهای سال 93 به تصویب می‌رسد در همان سال اجرا شود.

*18 میلیارد تومان از محل بودجه قطار شهری مشهد برداشت شد

معاون مالی و اداری شهرداری مشهد گفت: متاسفانه از روی سایت شهرداری مشهد بودجه مصوب شهرداری مشهد را برداشت کرده‌اند و آن را ضرب نیم درصد کردند و بر اساس آن شهرداری مشهد باید 38 میلیارد تومان پرداخت کند و کدام منطق می‌پذیرد بودجه مصوب را ملاک قرار دهند در حالی که ما 350 میلیارد تومان درآمدهای عمومی تحقق یافته داشیم که نیم درصد آن یک میلیارد و 700 میلیون تومان می‌شود.

وی تصریح کرد: حتی اگر از هزار و 600 میلیارد تومان درآمد نقدی نیز نیم درصد نهاد کتابخانه‌ها را حساب کنند این رقم 8 میلیارد تومان می‌شود اما آنها فقط در بخش نخست 18 میلیارد تومان برداشت کردند.

آذری خاطرنشان کرد: این آمادگی از سوی شهرداری مشهد وجود دارد تا نهاد کتابخانه‌های عمومی به صورت کلی به شهرداری مشهد واگذار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار