سرهنگ محمدرضا محمدی امروز(شنبه، 7 اردیبهشت) در نشست تخصصی حمل و نقل شهری رشت با موضوع ارائه طرح جامع ایمنی حمل و نقل کلانشهر رشت با بیان اینکه دوچرخه وسیله پاک و ایمن است گفت: افزایش بهره‌گیری از دوچرخه به صورت قانونمند منجر به افزایش سطح ایمنی و کاهش تصادفات می‌شود.
کد خبر: ۷۳۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 27 April 2019

شبستان: سرهنگ محمدرضا محمدی امروز(شنبه، 7 اردیبهشت) در نشست تخصصی حمل و نقل شهری رشت با موضوع ارائه طرح جامع ایمنی حمل و نقل کلانشهر رشت با بیان اینکه دوچرخه وسیله پاک و ایمن است گفت: افزایش بهره‌گیری از دوچرخه به صورت قانونمند منجر به افزایش سطح ایمنی و کاهش تصادفات می‌شود.

 

رییس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه پلیس آماده جانمایی و معرفی محورهای حادثه‌خیز شهرستان رشت به‌منظور اصلاح و افزایش ایمنی در شهر است افزود: می‌توان از طریق GPS نقطه‌یابی وقوع تصادف در شهر را مشخص کرد که در دوره‌ایی این امر انجام اما متوقف شد.

 

وی وجود تقاطع‌های متعدد در سطح شهر را عامل گره‌های ترافیکی دانست و افزود: دوربرگردان‌های غیرهمسطح عاملی موثر در پیشگیری از تصادفات است.

 

محمدی با بیان اینکه زیرساخت‌های شهر رشت ظرفیت احداث دوربرگردان‌های غیرهمسطح را ندارد اذعان داشت: در کلانشهرهایی مانند اصفهان و تهران احداث دوربرگردان‌های روگذر و زیرگذر از حجم ترافیک کاسته است.

 

وی ادامه داد: تراکم خودرو در بلوارهای شهر رشت به دلیل تعداد زیاد تقاطع‌های همسطح است که گره‌های ترافیکی و تراکم خودرو را تشدید می‌کند.

 

رییس پلیس راهور گیلان با اشاره به فعالیت محدود مرکز کنترل ترافیک شهر رشت گفت: بلوار خرمشهر بلواری خاموشی با حجم بالای ترافیک است که جان عابران پیاده را به خطر می‌اندازد.

 

وی اضافه کرد: بلوار افتخاری و جاده رشت- قزوین با وجود اقدامات خوبی که انجام شده همچنان از نقاط حادثه‌خیز شهر و دارای بیشترین تصادقات درون شهری است.

 

محمدی خواستار توجه بیشتر به طرح جامع ایمنی حمل و نقل کلانشهر رشت شد و افزود: باید با همکاری و همراهی مسئولان، شهر رشت را به شهر دوچرخه تبدیل کنیم.

 

وی از حضور 20 پلیس دوچرخه‌سوار در سطح شهر رشت خبرداد و افزود: باید مسئولان نیز دوچرخه‌سوار شوند تا فرهنگ استفاده از دوچرخه در شهر نهادینه شود.

 

محمدی با اشاره به مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در رشت گفت: در سال جاری مسیر دوچرخه سواری مسکن مهر و چهارراه گلسار احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی با اشاره به مسیر ویژه دوچرخه میدان مصلی تا میدان گیل گفت: این مسیر نیازمند ترمیم است ضمن اینکه باید مسیر گیل تا پلیس راهنمایی و رانندگی نیز دوطرفه شود.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر مولائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
باسلام وخسته نباشید.من شهروند رشت هستم‌ واقع در کمربندی خرمشهر.در خصوص دوربرگردون یا همان بریدگی بلوار خرمشهر،مگه میشه از میدان فرزانه تا جانبازان‌ ۶ تا دوربرگردون باشه.در خصوص بریدگی واقع در خرمشهر روبروی کوچه باقری حافظ سابق،هم با ترافیکی بیخودی داره هم تصادف بیش از حد که همیشه شاهدش هستیم.چه با عابر یا موتوری چه خودرو با خودرو.با چراغ برقای خاموش در واقع برداشته شده.خواهش مندم از پلیس راهور که برسی کامل کنن.و این بریدگی رو ببندن.با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار