مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام از برگزاری نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ 23 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ مراد جلیلیان گفت: این جشنواره با هدف اشاعه فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتابهای مرتبط با سیره ائمه اطهار بویژه امام هشتم و شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت از طریق تولید و انتشار گسترده این آثار برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: فراخوان این جشنواره اعلام و برای برگزاری آن چند عنوان کتاب با موضوع امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد ابن موسی (ع) برای گروه های سنی مختلف انتخاب و امسال کتاب با موضوع زندگینامه امام جواد (ع) به عنوان بخش ویژه اضافه شده است.

وی رده های سنی جشنواره امسال را شامل بخش کودک (4 تا 12سال)، بخش نوجوان (13 تا 17 سال) و بخش بزرگسالان 17 سال به بالا عنوان کرد.

جلیلیان بیان کرد: در جشنواره امسال امکان شرکت به صورت خانوادگی وجود داشته و علاقه مندان ضمن اینکه بر اساس شرایط سنی به صورت انفرادی در مسابقه شرکت می کنند این امکان را دارند در قالب اعضای یک خانواده کتاب ها را تهیه و با تکمیل پاسخنامه های خانوادگی و ارسال آن به دبیرخانه واقع در این اداره کل در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام آخرین مهلت ارسال اثر به این جشنواره را 28 خردادماه عنوان کرد و گفت: علاقه مندان برای دریافت فایل کتابهای جشنواره به آدرس www.razavi.iranpl.ir مراجعه نمایند.

به گفته وی، آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در جشنواره هشتم کتابخوانی رضوی بیش از 11 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال که پس از بررسی هیات داوران برگزیدگان تجلیل شدند.

جشنواره ملی فرهنگی، هنری رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی همه ساله در دهه کرامت و سایر ایام سال در رشته های مختلف در استانهای کشور برگزار می شود.

برگزاری این جشنواره از دهه 80 در استان ایلام آغاز و استان ایلام تاکنون در رشته های مختلف میزبان این جشنواره بوده است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار