جلسه صد و سی و چهارم شورای شهر کرمانشاه با حضور اعضای شورا برگزار شد و در این جلسه پیرامون مباحث مختلفی از جمله کمیسیون ماده 100 و قطار شهری کرمانشاه بحث و گفت و گو شد.
کد خبر: ۷۳۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ 23 April 2019

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا منطقه کرمانشاه، موضوع اول جلسه درباره کمیسیون ماده 100 بود که بسیاری از اعضا نسبت به وضعیت آن انتقاد داشتند.

طیب حیدری عضو شورای شهر کرمانشاه با انتقاد شدید به وضعیت کمیسیون ماده 100 کرمانشاه، گفت: اگر افراد منصفی باشیم باید درب کمیسیون ماده 100 را گل بگیریم.

وی ادامه داد: کمیسیون ماده 100 به دلیل ظلمی که در آن در حق مردم می‌شود دیگر قابل رفتن نیست.

حیدری با اشاره به اینکه تصمیماتی که در این کمیسیون درباره ساخت و سازها و جرائم گرفته می‌شود باخلق و خوی اعضای کمیسیون مرتبط است، یادآور شد: یک روز حال اعضا خوب است و جریمه کمی را برای یک واحد در نظر می گیرند و روز دیگر حالشان بد است و برای واحد مشابه جریمه بسیار شدیدتری را اعمال می‌کنند.

وی ادامه داد: یک روز برای کسی که فامیل یکی از اعضا است جریمه حداقلی می‌نویسند و روز دیگر برای کسی که رابطه با کسی ندارد حکم قلع بنا می‌دهند.

حیدری با اشاره به تلورانس زیادی که بین ضرایب جرائم ساخت و سازها وجود دارد، خاطرنشان کرد: این امر باعث می شود اجحاف و ظلم زیادی در حق شهروندان شود.

وی با بیان اینکه مردم تا حدود زیادی مشکلات کمیسیون ماده 100 را از چشم شورای شهر می بینند، افزود: بخش زیادی از مشکلات این کمیسیون ناشی از مسائل قانونی است

عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه قانون کمیسیون ماده 100 طی 60، 70 سال اخیر تغییری نکرده، یادآور شد: اگر نمی‌توانیم این قانون را اصلاح کنیم، حداقل جلسه فوق العاده برگزار و به مشکلات این کمیسیون رسیدگی کنیم.

حیدری با انتقاد از اینکه تاکنون چندین بار درخواست برگزاری جلسه برای رسیدن به یک نظر واحد درباره کمیسیون ماده 100 را داده‌ایم، تاکید کرد: متاسفانه این جلسه تا کنون برگزار نشده و این امر باعث شده که فشار روحی روانی شدیدی بر اعضای شورای شهر وارد شود.

در ادامه سید حجت الله موسوی اجاق دیگر عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه در کمیسیون ماده 100 حق زیادی از مردم ضایع می‌شود، اظهار کرد: متاسفم برای شورای شهری که تاکنون نتوانسته یک جلسه هماهنگی برای کمیسیون ماده 100 برگزار کند.

احسان احسانی عضو دیگر شورای شهر کرمانشاه نیز با بیان اینکه به دلیل مشکلات کمیسیون ماده 100 پرونده های زیادی از مردم در این کمیسیون خوابیده، افزود: شهرداری هم منتظر صدور آرا برای این پرونده‌ها است تا درآمدی از این طریق کسب کند.

وی معتقد است، باید هر چه سریعتر با دعوت از نماینده دادگستری و استانداری برای رفع مشکلات کمیسیون ماده 100 به نتیجه برسیم.

در ادامه جلسه شورا به موضوع قطار شهری و پرداخت بخشی از مطالبات غیر نقدی به قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به عنوان پیمانکار پروژه اشاره شد و اعضای شورای شهر آرا موافق و مخالف خود را اعلام کردند.

قطار شهری 20 تا 30 سال آینده به نتیجه می رسد

حجت الله موسوی اجاق درباره قطار شهری نیز گفت: پول برای قطار شهری را جایی می‌ریزیم که در حالت خوشبینانه ۲۰ تا ۳۰ سال آینده به سرانجام می‌رسد که در آن زمان نیز از حیز انتفاع افتاده است.

وی ادامه داد: اگر قرار است پولی به قرارگاه خاتم الانبیا داده شود تا بدهی کارگران خود را تسویه کند، پرداخت مطالبات کارگران شهرداری در اولویت است.

احسانی نیز در باره قطار شهری کرمانشاه افزود: کسی مخالف اجرای این پروژه نیست و همه اعضای شورای شهر موافق اجرای آن هستند، اما یک مرجع باید درباره آخرین وضعیت و شرایط این پروژه به ما پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: باید مشخص شود این پروژه در چه بازه زمانی تحویل می شود و چقدر اعتبار برای تکمیل آن نیاز است.

این عضو شورای شهر کرمانشاه معتقد است، روند پیشرفت و اجرای این پروژه طی ۱۰ سال اخیر اصلا متناسب با زمان و میزان جذب اعتبارات نیست.

عضو شورای شهر کرمانشاه اضافه کرد: کار به جایی رسیده که برخی از ما سوال می‌کنند آیا قرار است پایه‌های قطار شهری خراب شود و ما نیز این موضوع را رد می‌کنیم.

وی درباره سایر مشکلاتی که در پروژه قطار شهری وجود دارد، یادآوری کرد: هنوز کار در بخش شکارگاه شروع نشده و در محدوده خیابان مدرس نیز که اجرای پروژه زیرزمینی و پرهزینه است، اقدامی صورت نگرفته است.

احسانی با اشاره به وجود چشمه و قنات های زیادی که در محدوده خیابان مدرس در زیر زمین وجود دارد، گفت: هر گودبرداری در این منطقه با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر قرار است تسویه بدهی با قرارگاه خاتم الانبیا داشته باشیم، باید با قرارگاه اتمام‌حجت کنیم. اگرچه مدافع و حامی آنها هستیم اما باید این پروژه از بلاتکلیفی خارج شود.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار