معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به هشدار اخیر هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف و طغیان رودخانه ها طی روزهای اخیر ، گفت که برای امدادرسانی بموقع به در راه ماندگان و حادثه دیدگان در جاده ها 165 امدادگر در پایگاهها مستقر شدند .
کد خبر: ۷۳۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 23 April 2019

- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به هشدار اخیر هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف و طغیان رودخانه ها طی روزهای اخیر ، گفت که برای امدادرسانی بموقع به در راه ماندگان و حادثه دیدگان در جاده ها 165 امدادگر در پایگاهها مستقر شدند .

غلامعلی فخاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از روز گذشته و با شروع بارش باران و برف در ارتفاعات مازندران ، این امدادگران در 33 پایگاه جاده ای استان به صورت آماده باش حضور دارند و مشغول ارائه خدمات هستند .
وی ادامه داد : امدادگران با برخورداری از تجهیزات کوهستان و برف شامل ست های نجات سبک و سنگین ، رهاسازی ، جک و قیچی تا فردا چهارشنبه در حالت آماده باش خواهند بود.
معاون هلال احمر مازندران گفت که شب گذشته با بارش برف در مناطق کوهستانی غرب استان ، حدو دستگاه 15 خودرو در جاده مسیر کجور به بلده زمین گیر شد که با تلاش امدادگران این خودرو رهاسازی و حدود 70 سرنشین آنها نیز نجات یافتند .
وی همچنین از آمادگی 16 مکان اسکان اضطراری جاده ای در مازندران خبر داد و افزود : در صورت نیاز به استفاده این اماکن هر یک از این فضاها ظرفیت اسکان حدود یکصد نفر را دارند .
فخاری به مسافران و مردم توصیه کرد با تجهیزات کامل و غذا به اندازه کافی را به همراه خود داشته باشند .
وی همچنین از کوهنوردی و جنگل نوردی آماتوری به عنوان بیشترین مشکل امدادرسانی در زمان بحران یاد کرد و گفت که این افراد بدون هماهنگی با هیات کوهنوردی و حضور راهنمای محلی مبادرت به این کار می کنند که متاسفانه موجب گم شدن در این مسیرها می شوند .
معاون هلال احمر مازندران با تاکید بر اینکه این افراد از انجام این کار در هنگام بروز مسائلی نظیر بارش باران و برف خودداری بکنند ، افزود : در صورت وقوع چنین حوادثی با تماس به شماره 112 می توانند از امدادگران هلال احمر درخواست کمک بکنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار