سردهنه های زراعی 90 درصد از رودخانه تلار در شهرستان سوادکوه شمالی و 50 درصد از شهرستان سوادکوه هم انجام شده است . مدیر آب منطقه ای شهرستان های قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ با بیان اینکه دبی رودخانه تلار در بالادست هم اکنون به 90 متر مکعب بر ثانیه رسیده ، گفت که در شرایط نرمال دبی آب این رودخانه حدود 35 متر مکعب در ثانیه است .
کد خبر: ۷۳۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 23 April 2019

به گزارش تابناک مازندران، مدیر آب منطقه ای شهرستان های قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ با بیان اینکه دبی رودخانه تلار در بالادست هم اکنون به 90 متر مکعب بر ثانیه رسیده ، گفت که در شرایط نرمال دبی آب این رودخانه حدود 35 متر مکعب در ثانیه است .

براساس این گزارش، هادی نیک اختر روز سه شنبه در گفت و گو یی افزود : البته وضعیت رودخانه تلار در بالادست که سطح آب آن بر اثر بارش های اخیر بالا آمده ، تحت کنترل کامل است و جای هیچگونه نگرانی نیست.
وی گفت : بارندگی های روز گذشته موجب پرآب شدن آب رودخانه تلار در بالادست شده است و کارشناسان ما هم در این مدت از وضعیت رودخانه در بالادست بازدیدهای میدانی مکرر داشته اند و این آمادگی را داریم تا به محض طغیان تلار ،فوری به فرمانداران برای جلوگیری از خسارت های احتمالی اطلاع رسانی کنیم تا مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید.
** لایروبی رودخانه در حال انجام است
نیک اختر در خصوص اقدامات بعد از سیل در 26 اسفند ماه سال گذشته و 12 فروردین ماه امسال در شهرهای سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، قائمشهر ، سیمرغ و جویبار ، افزود : هم اکنون 2 دستگاه بیل مکانیکی برای لایروبی رودخانه سیاه رود از پل نجارکلا تا ملاکلا مستقر است و در روز چهارشنبه هم با مساعد شدن هوا 2 دستگاه بیل مکانیکی دیگر برای لایروبی این رودخانه از پل ملاکلا تا برج خیل در شهر سیمرغ مستقر می شود .
وی با بیان اینکه یک دستگاه بیل مکانیکی در پل برج خیل شهر سیمرغ مستقر شد ، گفت : با مستقر شدن بیل مکانیکی پل برج خیل در شهر سیمرغ لایروبی آن انجام شده است .
مدیر آب منطقه ای شهرستان های قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ با اعلام اینکه لایروبی رودخانه تلار در شهر زیراب انجام شده است ، افزود : لایروبی رودخانه تلار در حاشیه شهر زیراب از شهرستان سوادکوه هم در حال انجام شدن است .
نیک اختر گفت : در حال حاضر پنج پیمانکار برای احداث دیواره حفاظتی در شهر زیراب از شهرستان سوادکوه که بر اثر طغیان رودخانه خسارت دید ، در حال انجام فعالیت هستند .
وی با بیان اینکه ساماندهی سردهنه های زراعی رودخانه تلار در شهرستان قائمشهر برای هدایت آب به زمین های زراعی انجام شده است ، افزود : سردهنه های زراعی 90 درصد از رودخانه تلار در شهرستان سوادکوه شمالی و 50 درصد از شهرستان سوادکوه هم انجام شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار