امام جمعه یزد تأکید کرد:
امام جمعه یزد با بیان این که پست و مقام مسئله‌ای بود که شهدا اصلاً به آن توجه نداشتند گفت: انگیزه شهدا و ایثارگران باید برای نسل جوان و جامعه امروز تبیین شود.
کد خبر: ۷۳۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 23 April 2019

آیت‌الله «محمد‌رضا ناصری یزدی» در جمع مدیر و کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با اشاره به وضعیت مناطق سیل‌زده اظهار کرد: مردم و دولت باید دست در دست هم دهند و مشکلات این مناطق را مرتفع سازند.

وی با بیان این‌که مشکلات مناطق سیل‌زده باید مدیریت و هر چه سریع‌تر حل شود افزود: وسایل و امکانات در مناطق سیل‌زده وجود دارد ولی مهمترین مسئله آنجا، مدیریت این مباحث است.

امام جمعه یزد در ادامه به فعالیت‌های موثر اداره حفظ ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اهداف بزرگ دفاع مقدس اگر برای مردم روشن شود سبب بالندگی و سازندگی جامعه می‌گردد که راه‌های مختلفی هم در این زمینه وجود دارد.

ناصری یزدی با تأکید بر این که در ثبت خاطرات شهدا و رزمندگان باید به مباحث مختلفی توجه داشته باشیم تصریح کرد: مهمترین این مسائل توجه ویژه به انگیزه شهدا و رزمندگان و حضور خالصانه آنها در دوران جنگ بود که در نامه‌ها وصیت نامه‌هایشان به خوبی قابل مشاهده است و این مباحث است که باید برای نسل جوان بیان شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این که در خاطرات شهدا قابل مشاهده است که دنبال ریاست و پست و مقام نبودند بیان کرد: فداکاری‌ها و از خود گذشتگی‌هایی که در دوران دفاع مقدس رخ داد باید در تاریخ جمهوری اسلامی به ثبت برسد و همه این مباحث حکایت از این است که انقلاب ما انقلاب خدایی است.

وی عنوان کرد انقلابی به مانند انقلاب اسلامی ماندگار و پایدار نبوده و انقلاب اسلامی چون نیت پاک داشت توانست بعد از چهل سال بدون اینکه انحرافی در آنها به وجود آید، به راه خود ادامه دهد.

امام جمعه یزد بر حفظ آثار رزمندگان که فرزندان آنها هستند تأکید و خاطرنشان کرد: امروزه کمتر به فکر تربیت فرزندان ایثارگران هستند که اخلاق و آداب و رسوم پدرانشان را ببینند و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: فرزندان شهدا و ایثارگران چندین لشکر هستند که اگر در تربیت آنها تلاش شود اثرات مثبت بسیاری را در سطح جامعه در پی دارد.

ناصری یزدی با بیان این که برنامه‌ریزی برای فرزندان شاهد و ایثارگر را خواستار شد و تصریح کرد: انگیزه‌های شهدا و ایثارگران باید برای فرزندان شاهد و ایثارگر بیان شود و اگر در مسیر صحیح و درست قرار گیرند بدون شک کارهای اثربخش زیادی را می‌توانیم انجام دهیم که آنها از ارزش‌ها دفاع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تشکیل اتاق فکر در اداره حفظ ارزش‌های دفاع مقدس را ضروری دانست و افزود: در این اتاق فکر می‌توان از چند نفر از جوانان و پیشکسوتان متدین استفاده و در رابطه با انجام فعالیت‌های مستمر و موثر در سطح کشور برنامه‌ریزی کنیم.

امام جمعه یزد با تأکید بر این که امروزه نیازمند افرادی هستیم که بتوانند واقعیت‌های هشت سال جنگ تحمیلی را در سطح کشور تبیین کنند خاطرنشان کرد: این کار نیازمند تشکیل گروهی از 20 تا 100 نفره از افراد شرکت کننده در جنگ تحمیلی و مدافعان حرم است که در ابتدا باید اطلاعاتشان کامل و دوم اینکه آنها گویندگان و راویانی از حال و هوای دوران جنگ باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار