مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج از توابع استان فارس گفت:ملخ های صحرایی به 200 هکتار از اراضی حاشیه دریاچه فصلی خنج موسوم به چهل گزی، چاه نهنگ و دهنو که پوشیده از علفزار و مرتع است هجوم آوردند.
کد خبر: ۷۳۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 23 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:بستان اسلامی سه شنبه افزود: محل های یاد شده در حومه خنج مکان مناسبی برای تخم ریزی ملخ صحرایی(دریایی) شده است.
وی ادامه داد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج برای مقابله با این آفت از صبح دوم اردیبهشت عملیات سمپاشی را به صورت زمینی آغاز کرده و تا کنون 50 هکتار از منطقه یاد شده سمپاشی شده است.
وی بیان داشت: یکشنبه شب (یکم اردیبهشت) شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خنج نیز در یک نشست اضطراری به ریاست فرماندار این شهرستان تشکیل شد و چگونگی مبارزه با این آفت مخرب و ضرورت سمپاشی مناطق آلوده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اسلامی ادامه داد: مقرر شده در صورت نیاز و هجوم بیشتر ملخ ها، سمپاشی مراتع و نقاط آلوده از طریق هوایی انجام شود و به همین سبب سه منطقه در حمامی، کورده و حومه خنج برای فرود هواپیمای سمپاش آماده شده است.
وی اضافه کرد: از دامداران درخواست می کنیم که به مدت 2 هفته از چرای دام در مناطق نامبرده اجتناب کرده و همچنین ساکنان این مناطق نیز از استفاده از گیاهان خوراکی، دارویی و خوردن ملخ های صحرایی پرهیز کنند.
به گفته اسلامی، ملخ های صحرایی تا کنون خسارتی به مزارع و باغ های این شهرستان وارد نکرده اند.
شهرستان خنج در فاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
ملخ‌های زرد رنگ صحرایی (دریایی)، گروهی از ملخ‌های پرنده هستند که بزرگی آنها حدودا به 15سانتی‌متر می رسد و در زمره مضرترین حشرات به شمار می آیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار