کد خبر: ۷۳۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ 23 April 2019

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در مناطق سیلزده این استان در اولویت است.

فاطمه فاضلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت های کشور در راستای مدیریت بحران سیل اخیر؛ معاونت زنان ریاست جمهوری در زمینه کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار طرح‌هایی را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می‌کند که در حال حاضر اعتبارات آنها تامین شده و در تلاش هستیم بزودی این طرح ها را در مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان اجرا کنیم.
وی با بیان اینکه ورود سیلاب کشور افغانستان به مناطق سیستان امروز منجر به آسیب به روستاهای داشک، علی نمرودی و آبیل در شهرستان هیرمند و تخلیه آنان شده است، ادامه داد: نیازمند توجه جدی به زنان این مناطق بویژه زنان سرپرست خانوار هستیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: خوشبختانه روستاها تخلیه شده اند اما توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و زنان کارآفرین سیلزده که متحمل خسارت های شدید شده اند با تدابیر ویژه ای که در نظر گرفته شده را پیگیری خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: در قالب این طرح ها دسترسی به آموزش مهارت‌های تخصصی، تامین، تجهیز منابع و بازاریابی کالاها به عنوان زنجیره ای به هم پیوسته برای زنان کارآفرین پیگیری می شود.
فاضلی خاطر نشان کرد: در پارلمان مشورتی زنان سیستان و بلوچستان در هفته گذشته مصوب شد حقوق یک روز کارکنان دفتر بانوان و خانواده استانداری و مشاوران بانوان دستگاه های اجرایی استان به سیلزدگان تعلق گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار