کد خبر: ۷۳۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 23 April 2019

تابناک / به درخواست وزارت کشور جلسات مربوط به انتخاب شهردار رشت متوقف شد تا صلاحیت "علیقلی‌زاده" بیشتر بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، در هشتاد و نهمین جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر رشت، انتخاب شهردار این شهر با توصیه مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور و اعضای شورا اسلامی شهر رشت به روز پنجشنبه موکول شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به روز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در حالی‌که دشمنان این خاک سعی می‌کنند بین مردم و سپاه فاصله بیاندازند اما به لطف خدا روز به روز همبستگی و علاقه بین خدمتگزاران نظام و مردم بیشتر شده است.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه مسئولان ما در دوره‌های مختلف تمام تلاش خود را کردند که گرهی از مشکلات مردم بگشایند گفت: ما وظیفه داریم که برای رفع مشکلات مردم تلاش خود را چندین برابر کنیم تا بتوانیم در نهایت، آبادانی کشور و استان را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

بیشتر بخوانید

جلسه انتخاب شهردار رشت تشکیل نشد

"حسین علیقلی‌زاده" شهردار رشت شد

وزارت کشور جهت تعیین شهردار رشت برای شورای شهر ضرب‌الاجل تعیین کرد

چرا وزیر‌‌ کشور حکم شهردار رشت را امضا نمی‌کند؟

وی با اشاره به عدم تشکیل جلسه قبلی شورا در روز شنبه تصریح کرد: این جلسه به علت برخی اشکالات قانونی به طور رسمی تشکیل نشد اما اعضای شورای شهر رشت در جلسه‌ای غیرعلنی برنامه چند کاندیدای شهرداری را شنیدند تا بتوانند تصمیم درست‌تری در این باره بگیرند.

علوی با بیان اینکه مدیرکل دفتر امور شوراهای شهر و روستا وزارت کشور از وی خواسته تا چند روزی فرآیند انتخاب شهردار رشت را متوقف کند افزود: "صمیمی" طی تماس تلفنی از من خواست جلسات مربوط به انتخاب شهردار رشت چند روزی متوقف شود تا صلاحیت "علیقلی‌زاده" بیشتر بررسی شود.

رئیس شورای شهر رشت گفت: تاخیر ایجاد شده در انتخاب شهردار رشت به علت مذکور بوده و اعضای شورا تصمیم دارند که به مدت دو روز این موضوع را متوقف کنند و قرار است که صبح پنج شنبه همین هفته جلسه انتخاب شهردار در ساختمان شورا تشکیل شود تا تصمیم قطعی و نهایی در این باره اتخاذ شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری نیز در این جلسه اظهار داشت: فرآیند تایید صلاحیت علیقلی‌زاده به علت کارشکنی‌های برخی با مشکل رو به رو شد و امیدوارم وزارت کشور بدون در نظر گرفتن روابط و فشارها بهترین تصمیم را در این باره بگیرد.

بهراد ذاکری در رابطه با دخالت افرادی غیر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در روند انتخاب شهردار این شهر خاطرنشان کرد: نخستین وظیفه یک عضو شورا این است که در برابر نظرات و فشارهای بیرونی مقاومت کند و درست‌ترین تصمیم که به صلاح شهر و مردم باشد را بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار