کد خبر: ۷۳۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 23 April 2019


تابناک / بنا بر اعلام علوی، وزارت کشور روند احراز صلاحیت گزینه منتخب شورا برای تصدی بر شهرداری این شهر را مجددا در دستور کار قرار داده و انتخاب و معرفی شهردار رشت فعلا متوقف شده است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از رشت، در هشتاد و نهمین جلسه شورای رشت که عصر امروز(دوشنبه، ۲ اردیبهشت) برگزار شد، رییس شورا از اعلام وزارت کشور برای بررسی مجدد صلاحیت گزینه منتخب شورا برای شهرداری رشت خبر داد.

«امیرحسین علوی» با بیان اینکه طی تماسی از سوی مدیرکل حوزه امور شوراهای وزارت کشور به شورای رشت پیشنهاد شده حداقل دو روز دیگر فرآیند انتخاب گزینه شهردار را به تعویق بیندازند اظهار کرد: با وجود چنین درخواستی از سوی وزارت کشور، شورا تصمیم دارد که تعیین شهردار را به روز پنج‌شنبه موکول کند.

رییس شورای شهر رشت افزود: بنا بر گفته‌های مسئولان در وزارت کشور، مراحل احراز صلاحیت گزینه منتخب شورای رشت برای پست شهردار( حسین علی قلیزاده) مجددا در دست بررسی است.

با این توضیحات، یک عضو شورا خواستار استقلال رای اعضا در انتخاب شهردار شد.
 
«بهراد ذاکری» در این باره گفت: احراز صلاحیت گزینه منتخب شورا که به وزارت کشور اعلام شد با کارشکنی‌های برخی افراد مورد خدشه قرار گرفت و انتظار می‌رود اعضا با حفظ استقلال و صیانت از رای مردم، در انتخاب گزینه شهردار نظر دهند.

در ادامه این بخش از جلسه تصویب شد که در صبح پنج‌شنبه فرایند تعیین شهردار رشت ادامه یابد و طی دو تا سه روز آینده، رایزنی‌ها انجام شده و روند احراز صلاحیت گزینه منتخب شورا ار سوی وزارت کشور مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه به شورای رشت اعلام شود.

در بخش دوم جلسه هشتاد و نهم شورا، رییس شورا از تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه نیروهای حجمی شهرداری( کارکنان حوزه رفت و روب شهرداری) انتقاد کرد.
 
علوی در این باره گفت: تصویب نشدن ضوابط اجرایی بودجه سال 98 بهانه قابل قبولی برای تعویق در پرداخت حقوق نیروهای حجمی شهرداری نیست که از سوی سرپرست شهرداری اعلام می شود.
 
وی افزود: شورا همواره بر پرداخت همزمان حقوق نیروهای حجمی و سایر کارکنان شهرداری تاکید داشته و سرپرست شهرداری موظف است این مهم را اجرا کند.

عضو دیگر شورا نیز با تایید این سخنان بیان کرد: حقوق نیروهای حجمی شهرداری رقم بسیار ناچیزی در مقابل حقوق‌ها و پاداش‌های مدیران است.
 
محمدحسن علیپور تصریح کرد: مدیران شهرداری مدیرنما هستند در حالیکه دغدغه کارگران و خانواده‌هایشان را احساس نمی‌کنند.
 
در ادامه جلسه، ضوابط اجرایی بودجه سال 98 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار