پس از مخالفت سازمان سنجش با تعویق کنکور ارشد و تصویب این تعویق در مجلس، ظاهرا خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد تاریخ در مسیر تکرار قرار گرفته است؛ این بار با مخالفت وزیر با یک درخواست و ورود مجلس به ماجرا.
کد خبر: ۷۳۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ 20 April 2019
پس از مخالفت سازمان سنجش با تعویق کنکور ارشد و تصویب این تعویق در مجلس، ظاهرا خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد تاریخ در مسیر تکرار قرار گرفته است؛ این بار با مخالفت وزیر با یک درخواست و ورود مجلس به ماجرا.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه طی روز‌های اخیر خبر رسید که شماری از داوطلبان کنکور سراسری سال ۹۸ با امضای طوماری از مسئولان خواسته اند تا این آزمون را با توجه به سیلاب‌های فراگیر اخیر به تعویق بیاندازند، وزیر علوم در گفتگو با رسانه‌ها از مخالفتش با این تقاضا خبر داد.

غلامی در حالی با این تقاضا مخالفت می‌کرد که می‌دانست پیشتر سازمان سنجش آموزش کشور بر مخالفتش با تعویق آزمون ارشد ۹۸ تاکید کرده و سپس مجلس با ورود به ماجرا، این تعویق را به تصویب رسانده و سازمان سنجش را ملزم به اجرای آن کرده است.

البته مخالفت وزیر علوم و همکارانش با تغییر در برنامه آزمون‌های سراسری فراتر از تغییر زمان آزمون است و شامل مخالفت با اختصاص سهمیه به سیل زدگان نیز می‌شود. سهمیه‌ای که قرار بود در خصوص اختصاص آن تصمیم گیری شود، اما وزیر علوم در روز‌های گذشته از منتفی شدن آن خبر داد و دلیلش را تعویق آزمون ذکر کرد.

اما این پایان را نبود و با انتشار اخبار تهیه طومار برای تعویق کنکور سراسری ۹۸، وزیر علوم در موضع گیری تندی، همه چیز را شایعه خواند و از برخرود با این شایعه پردازان خبر داد و خطاب به داوطلبان گفت: «به داوطلبان توصیه می‌کنم مراقب باشید عده‌ای با طرح موضوع تعویق زمان کنکور، شما را خام و سرگرم نکنند تا در روند برنامه مطالعه شما سستی و خلل وارد نشود.»

اظهار نظری که ظاهرا موجب شده بار دیگر تصمیم گیری در خصوص تعویق کنکور سراسری، نه در وزارت علوم و یا آموزش و پرورش و سازمان سنجش، که در مجلس رقم بخورد. درست مانند آنچه در روند تعویق آزمون ارشد ۹۸ رخ داد.

این را می‌شود از سخنان رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی دریافت که اخیرا گفته: «با توجه به تقاضا‌های رسیده در خصوص تعویق در تاریخ کنکور سراسری ۱۳۹۸، در مجلس شورای اسلامی این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم. اوضاع بحرانی مناطق سیل زده، به ویژه وضعیت روانی داوطلبان کنکور شرایطی را ایجاد کرده است که نمی‌توان انتظار داشت این داوطلبان در رقابتی برابر با سایر داوطلبان شرکت نمایند.»

حاجی بابایی در ادامه گفته: «لزوم ایجاد عدالت آموزشی برای دانش آموزان کشور ایجاب می‌کند تمهیدات ویژه‌ای برای دانش آموزان در شرایط بحرانی پیش بینی شود تا ضمن بهره برداری بهتر از سیستم آموزشی در رقابت‌های کنکور و امتحانات هماهنگ کشوری متضرر نشوند.»

دستور کاری ویژه در مجلس که تجربه تعویق کنکور ارشد ۹۸ موجب می‌شود احتمال تصویب تعویق کنکور سراسری ۹۸ بسیار زیاد باشد؛ احتمال تکرار تاریخ در فاصله چند هفته و ملزم شدن مسئولان اجرایی به رعایت حال انبوه داوطلبانی که سیلاب زندگی روزانه شان را هم تحت تاثیر قرار داده، چه برسد به زندگی تحصیلی شان!
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار