مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد مسیر حمله میلیونی ملخ‌های عربستان سعودی را استان‌های جنوبی کشور دانست و گفت:‌ تاکنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر حمله احتمالی ملخ‌ها به استان یزد تأیید نشده و این استان در برابر حمله ملخ‌ها ایمن است.
کد خبر: ۷۳۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 20 April 2019

«هادی هادی‌نسب» در پی انتشار خبری مبنی بر حمله میلیونی ملخ‌ها از عربستان سعودی به استان‌های ایران اظهار کرد:‌ طبق بررسی‌های انجام شده تا این لحظه هیچ خطری استان یزد را تهدید نمی‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد افزود:‌ در حال حاضر بر اساس اخبار منتشر شده، شش استان جنوبی کشور در معرض خطر حمله میلیونی ملخ‌‎ها قرار دارند.

گفتنی است؛‌ طبق اخبار تهیه شده از وزارت کشاورزی ایران ملخ‌ها از عربستان سعودی وارد کشور شده‌ و شش استان جنوبی خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان را به خطر انداخته‌اند .

سازمان حفظ نباتات ایران هم در ادامه این خبر هشدار داد که در اردیبهشت ماه امسال موج جدیدی از ملخ‌ها وارد ایران خواهند شد و حجمشان پنج تا شش برابر بیشتر از تعداد فعلی خواهد بود .

این ملخ‌ها که تعدادشان ضد ونقیض گزارش شده، باعث شدند تا ستاد مبارزه با ملخ در سازمان حفظ نباتات و همچنین استان‌های در معرض خطر تشکیل شود .

حجم و گستردگی این ملخ‌ها که بعد باران‌ها و سیل‌های اخیر با توجه به هوای مناسب و بادهای مرطوب وارد ایران شده‌اند در پنجاه سال اخیر بی سابقه هستند. این ملخ‌ها از صحرای عربستان سفر خود را آغاز کرده و وارد ایران می‌شوند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار