رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم مدیریت آب و خاک اذعان کرد: در این سفرها یک انسجام، صفا، صمیمیت، تلاش و خدمت وهمچنبن بودن همه اقوام و گویش‌ها در کنار یکدیگر به صورت مخلصانه برای تلاش به منظور جلوگیری از سیلاب را مشاهده کردیم؛ امیدوارم خداوند متعال به برکت این ایام، آلام مردم خوزستان و دیگر مردم استان‌های سیل‌زده را کاهش دهند و ما نیز در حد توان گره گشایی از مشکلات این استان را خواهیم داشت.
کد خبر: ۷۳۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳ 18 April 2019

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در دیدار با اعضای شورای قضائی و قضات دادگستری خوزستان در محل شرکت نفت اهواز، با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) اظهار کرد: امیدوارم خداوند به برکت مولود امام زمان (عج) برکات خود را بر امت اسلامی به ویژه مردم استان خوزستان نازل کند.

به گزارش"تابناک" وی ضمن تقدیر از تلاش خدمتگزاران قوه قضائیه در استان خوزستان، افزود: امیدوارم که همه تلاش‌های آنها نزد خداوند با اجر و پاداش الهی همراه باشد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تلاش مسئولان دولتی، نهادهای انقلابی، سپاه پاسداران ارتش، بسیج و اقشار مردمی برای کمک به سیل زدگان خوزستان، اظهار کرد: حادثه سیل و اقدامات صورت گرفته قابل بررسی است اما در حال حاضر اولویت باید با امداد و نجات مردم سیل زده باشد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه امیدوارم که بازسازی هرچه سریع‌تر، مردم سیل زده خوزستان را به خانه‌های خود باز گردند، گفت: سیلاب در خوزستان باید آسیب‌شناسی شود و دستگاه قضائی نیز در شناخت آسیب‌ها همکاری لازم را خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت آب و خاک اذعان کرد: در این سفرها یک انسجام، صفا، صمیمیت، تلاش و خدمت وهمچنبن بودن همه اقوام و گویش‌ها در کنار یکدیگر به صورت مخلصانه برای تلاش به منظور جلوگیری از سیلاب را مشاهده کردیم؛ امیدوارم خداوند متعال به برکت این ایام، آلام مردم خوزستان و دیگر مردم استان‌های سیل‌زده را کاهش دهند و ما نیز در حد توان گره گشایی از مشکلات این استان را خواهیم داشت.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر رعایت حفظ کرامت انسان‌ها گفت: در عین حفظ کرامت ارباب رجوع در دستگاه قضائی باید حفظ کرامت قضات مورد تاکید باشد. قاضی باید خودش را موظف به اجرای قانون بداند و خود را وامدار و بدهکار هیچ کسی نداند؛ اگر همه مسئولان دستگاه قضائی و دیگر دستگاه‌های دولتی نسبت به این امر مهم رعایت کرامت ارباب رجوع توجه داشته باشد، مشکلی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: رعایت عدالت مسئله مهمی است که در دستگاه قضائی مورد توجه قرار می‌گیرد و هر کدام از متهمان نیز باید به اندازه جرم ارتکابی متحمل برخورد دستگاه قضائی شوند.

وی تصریح کرد: در ارتباط ایران با دنیا نیز عزت و کرامت کشور باید حفظ شود و با حفظ کرامت انسانی نسبت به ایجاد روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اقدام کنیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه باطل در جریان هستی تداوم ندارد، ادامه داد: مشکلات برای مؤمنان در کنار تنگناها وجود دارد ولی بدون تردید برای آینده مردم ایران کاملاً روشن است.

حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: مکتب انتظار برای مؤمنان یعنی امید داشتن ولی دشمن به دنبال القای یاس و ناامیدی و همچنین آینده تاریک برای جوانان هستند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق شعار ما می‌توانیم، افزود: در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و دیگر جرایم آمار قابل توجه‌ای داریم ولی با وجود منابع و ظرفیت‌های خوب در کشور می‌توان این آمار را در حد خیلی خوب کاهش داد.

رئیس قوه قضائیه گفت: خوزستان یادآور شجاعت، شهادت، شهامت و ایثار است، هر وجب آن شاهد ایستادگی و مقاومت مرد و زنانی است که در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کردند؛ همه مدیران باید خود را به خوزستان مدیون و نسبت به خدمات رسانی به مردم ولایتمدار این استان اقدام کنند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به پیگیری مسائل رفاهی شورای قضائی و قضات دادگستری خوزستان اضافه کرد: راهکارهای ماندگاری برای مردم و کارکنان حوزه قضائی در خوزستان را قطعاً پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات بین زوجین نباید به دنبال طلاق بود، گفت: قرآن کریم راهکار حل مشکلات خانوادگی را صلح و سازش و وساطت یک فرد عادل برای سازگاری بیشتر است؛ راهکار حل معضلات در حوزه خانواده را نمی‌توان در دادگاه جستجو کرد و باید در حوزه امور اجتماعی و فعالیت‌های پیشگیرانه به دنبال حل معضلات خانواده باشیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه شاید تعداد پرونده‌های قضائی بالا باشد ولی بهترین نوع رسیدگی به آنها رعایت کمیت و کیفیت است، بیان کرد: دقت و سرعت در کار را در رسیدگی‌های قضائی مدنظر داریم و این شاخص‌ها هیچ کدام نباید فدای دیگری شود.

وی با اشاره به تخصصی کردن محاکم گفت: همه محاکم و قاضی‌ها باید در حوزه تخصصی خود فعال باشند؛ نیاز به بهرهمندی از تخصص نیروهای متخصص در حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باید از سوی شورای قضائی و قضات دادگستری احساس شود.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه مدیران باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشند، یادآور شد: مدیران با چنین روحیه‌ای باید نسبت به خدمات رسانی به مردم اقدام کنند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارتباط داشتن همه استان‌ها با بدنه قضائی کشور گفت: برای جذب مشاوران قاضی زن نیز پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا به یک مشکل در استان تبدیل نشود.

وی با تأکید بر لزوم ارتباط داشتن با جوانان صاحب نظر، دانشگاه‌های حقوق، وکالت، مرتبطین با قوه قضائیه و کارشناسان متخصص در حوزه قضا بیان کرد: ارتباط داشتن با این افراد صاحب‌نظر اعتماد مردم به دستگاه قضائی را دو چندان می‌کند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: این ارتباط در عین حال باید با اجتماعات مختلف در دست اقدام قرار بگیرد چون اعتمادسازاست و در عین حال اگر اشکالاتی در کار وجود داشته باشد، افراد متخصص آن را متذکر خواهند شد.

همچنین سید محمد علی موسوی جزایری در این دیدار اظهار کرد: سفر آقای رئیسی جهت بازدید از مناطق سیل زده، دیدار، مصاحبت با مردم متاثر از سیل، دیدار با عشایر غیور و حضور در جلسات دیگر از جمله برنامه های رئیس قوه قضائیه در خوزستان است.

وی افزود: آنچه مهم است توجه به جبران خسارت های کشاورزان است که با تاکید مقام معظم رهبری و تعهد دولت انجام خواهد شد.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: سیل مشتمل برکات زیادی برای ما است از جمله پر آب شدن تالاب های شادگان و هور العظیم که نباید ناشکری کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به شروع فصل گرمای مهلک در خوزستان باید به اسکان سیل زدگان در اماکن مسقف و تامین سیستم سرمایشی توجه و اقدام کرد تا از صدمات جانی و سلامت به واسطه گرما جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: باید برای اسکان سیل زدگان تدبیری اندیشید و منازلی که قابلیت تعمیر دارند بازسازی و مسکن هایی که قابل بازسازی نیستند احداث شوند.

جزایری با اشاره به اعلام آمادگی مردم در سطح کشور برای کمک به مردم سیل زده خوزستان بیان کرد: کسانی از طرف رهبر معظم انقلاب و آیت الله سیستانی، بنیاد مستضعفان، مراکز بزرگ اقتصادی پتروشیمی و وزارت نفت برای کمک به مردم آسیب دیده آماده همکاری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار