معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پایه های اجتماعی یک جامعه به سلامت گره خورده است و مهمترین رکن هر جامعه ای تامین سلامتی مردم است.
کد خبر: ۷۳۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ 18 April 2019

به گزارش خبرنگار تابناک،  کمال حیدری امروز در جمع خیران سلامت اظهار داشت:  لازمه  رسیدن به توسعه در هر جامعه ای داشتن مردمی سالم هستند مردمی که سلامت روان و جسمی داشته باشند.
وی بیان داشت:  تامین سلامتی در هر جامعه ای نیازمند کار مشارکتی و هماهنگی بین دستگاهی و حضور پر رنگ خیران است که خوشبختانه در اصفهان شاهد جمع کثیری از خیران سلامت و ورود به حوزه بهداشت و پیشگیری هستیم.

برای ساخت 7 مدرسه علمی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیازمند مشارکت خیران هستیم 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برای ساخت ۷ مدرسه علمی در سطح دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیازمند مشارکت خیران هستیم.
حیدری ادامه داد: به منظور توسعه علوم پزشکی نیازمند راه اندازی مدرسه در کنار دانشکده دنداپزشکی،دانشکده پرستاری و دیگ. دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستیم.
وی با بیان اینکه برنامه غربالگری در اکثر استان ها متزلزل و متوقف شده است و برای اجرای قوی این برنامه در سطح استان اصفهان نیازمند سرمایه گذاری و حمایت  جدی خیران سلامت هستیم، ادامه داد: اجرای برنامه های غربالگری برای شناسایی بیماران و افراد در معرض خطر بیماری های غیر واگیر دار از اهمیت بالایی برخوردار است که در طی اجرای برنامه غربالگری سرطان روده بزرگ و سینه و فشارخون توانستیم از ابتلا بیش از یک هزار نفر به این سرطان جلوگیری و  اقدام به شناسایی۳۰ هزار کیس جدید ابتلا به دیابت و ۵۰ هزار نفر جدید مبتلا به فشار خون شویم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در قالب اجرای این طرح ۱۶۴ هزار مبتلا به فشار خون شناسایی شدند که در صورت عدم شناسایی و قرار گرفتن تحت درمان امکان پیوستن به جمعیت دیالیزی ها زیاد بود.
وی با اشاره به اینکه اجرای کامل طرح غربالگری برای تمام بیماریهای عیر واگیر دار از اهمیت زیادی برخوردار است و کمک خیران را می طلبد،ادامه داد: طی سالهای ۹۶ و ۹۷ بالغ بر یک میلیون و ۷۰ هزار نفر تحت طرح غربالگری قرار گرفتند و برای ۲ میلیون و ۴۰۰هزار نفر پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شد.
دکتر حیدری با اشاره به اینکه استان اصفهان رتبه اول در اجرای طرح غربالگری و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در استان اصفهان دارد،اضافه کرد: تاکنون ۶۰ درصد استان اصفهان غربالگری شدند.
وی با بیان اینکه خیران سلامت منطقه غرب اصفهان شامل گلپایگان،خوانسار،فریدن و فریدونشهر و بویین و میان دشت و دیگر شهرستان های این منطقه با مشارکت مالی در اجرای طرح غربالگری در هشت شهرستان این‌منطقه از بروز بیماریهای غیر واگیر دار در این مناطق جلوگیری کردند.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار