همزمان با نیمه شعبان در قم انجام می‌شود؛
مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی گفت: در جشن نیمه شعبان ۳ میلیون زائر به قم می‌آیند که در ۱۴۰ ایستگاه صلواتی در بلوار پیامبر اعظم (ص) پذیرایی می‌شوند.
کد خبر: ۷۳۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 18 April 2019

 

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام محمدرضا وطن خواه بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری ستاد مردمی اجتماعات مهدوی اظهار کرد: نیمه شعبان بزرگترین جشن مردمی است که در نیمه شعبان در جمکران برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس آمارها در نیمه شعبان سه میلیون نفر برای شرکت در این جشن به قم می‌آیند تا در جشن میلاد امام معصوم (ع) که در قید حیات است ارادت خود را نشان دهند.

مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی ادامه داد: هرسال به تعداد زائرانی که در جشن میلاد امام زمان (عج) شرکت می‌کنند افزوده می‌شود و تا چند سال آینده این اجتماع نیز مانند اجتماع بزرگ مردمی در اربعین خواهد شد.

وی اضافه کرد: هر سال مسجد مقدس جمکران میزبان میلیون‌ها زائر است که نیمه شعبان برای ارادت به این امام معصوم (ع) حضور پیدا می‌کنند اما از ۵ سال گذشته اجتماعی خودجوش و مردمی شکل گرفت که در خارج از مسجد جمکران به زائران خدمات رسانی کند.

حجت‌الاسلام وطن خواه بیان کرد: سال ۹۲ برای نخستین بار با تعداد محدودی ایستگاه صلواتی و موکب مردمی در بلوار پیامبر اعظم (ص) فعالیت خود را آغاز کرد که این تعداد در حال حاضر به ۱۴۰ ایستگاه صلواتی رسیده است.

اولویت با ایستگاه‌های فرهنگی است

وی با تأکید بر اینکه در برپایی ایستگاه‌های صلواتی اولویت با ایستگاه‌هایی است که کار فرهنگی می‌کنند، گفت: در کنار کار فرهنگی؛ پذیرایی از زائران جمکران را نیز داریم که سال گذشته ۷۵۰ هزار پرس غذا و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نوشیدنی توزیع شد.

مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی بیان کرد: انجام برنامه‌های خدماتی به زائران از دیگر برنامه‌های این ستاد مردمی است و پزشکان، خطاطان، آرایشگران و … با هر نوع هنر و توانمندی که دارد خدمات رسانی می‌کند.

وی افزود: ستاد مردمی در این راستا تلاش می‌کند جریان سازی انجام دهد و مردم به میدان می‌آیند و پذیرایی می‌کنند که در این راستا سال گذشته ۵۰ ایستگاه صلواتی از سراسر ایران به قم آمدند.

حجت‌الاسلام وطن خواه اضافه کرد: همچنین از اتباع خارجی ۲۰ ایستگاه صلواتی از عراق، افغانستان و یمن نیز به زائران میلاد امام زمان (عج) خدمات رسانی می‌کردند.

وی ادامه داد: پشتیبانی از ایستگاه‌های صلواتی از دیگر اقدامات این ستاد مردمی است و با توجه به اینکه بلوار پیامبر اعظم آب ندارد سال گذشته ۵۰۰ هزار لیتر آب در اختیار ایستگاه‌ها قرار داده شد.

مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی بیان کرد: در ایستگاه‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) به ۵۰۰ هزار زائر خدمات رسانی می‌شود.

وی بیان کرد: پیاده روی مردمی نیز عصر روز یکشنبه ساعت ۱۶ از ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) شروع می‌شود.

حجت‌الاسلام وطن خواه گفت: بیشترین فعالیت‌ها از روز جمعه آغاز می‌شود که در شب نیمه شعبان به اوج خود می‌رسد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار