کارشناس پلیس فتای یزد تاكيد كرد؛
کارشناس پلیس فتای استان یزد افزایش سواد رسانه‌اي افراد و عمیق شدن ارتباط والدین با فرزندان را از راهكارهاي اساسي کاهش آسیب‌های فضای مجازی خواند.
کد خبر: ۷۳۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 17 April 2019

«جواد حمامی» در اولین کارگاه راهکارهای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی که ویژه اصناف و متولیان واحدهای کامپیوتری شهرستان ابركوه برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری اهمیت فضای مجازی را هم‌ردیف با اهمیت انقلاب اسلامی بیان کردند و فرمودند كه فضاي مجازي مثل یک رودخانه خروشان است که دائماً بر آب آن افزوده می‌شود لذا اگر آنها را تدبير و به پشت سد هدايت كنيم تبديل به فرصت مي‌شود ولي اگر رهایش کنیم و برنامه‌ای برای آن نداشته باشیم، به يک تهدید تبديل خواهد شد.

وي ادامه داد: در همین راستا و به منظور شناسایی و مدیریت فضای مجازی، دو راهکار اساسی وجود دارد که یکی افزایش سطح سواد رسانه‌ای افراد و دیگری تعمق ارتباط بین والدین و فرزندان است.

حمامي گفت: اگر بتوان این دو راهکار را عملی کرد، معضلات این حوزه که بیشترین پرونده‌هاي چرائم آن متعلق به موضوع کلاهبرداری مالی است ولي در جرائمي مانند مسائل اخلاقی نیز رو به افزایش است، را کاهش خواهيم داد.

وی یادآور شد: بر اساس تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری، جامعه‌ي ما امروزه درگیر یک جنگ نرم است به طوري كه دشمن از طرق مختلف به ‌ویژه از طریق فضای مجازی و برنامه‌های مختلف تلفن‌همراه دست به یک تهاجم فرهنگی همه‌جانبه زده و هدف نهایی آنان نیز متزلزل کردن پایه‌های دینی، اعتقادی و ضربه زدن بر پیکره نظام جمهوری اسلامی است.

کارشناس پلیس فتا با بيان اين كه بسیاری از مجرمان جرائم سایبری افراد توانمند و مستعد با ضریب هوشی بسیار بالا هستند، خاطرنشان کرد: در شهرستان ابرکوه استعدادهای بسیار زیادی وجود دارد ولي متأسفانه آموزش ‌و پرورش در زمینه پرورش آن‌ها ضعیف عمل کرده، در حالی‌ که باید نبوغ این افراد هدفمند شود و در مسیر پیشرفت‌های علمی مفید به کار گرفته شود.

حمامی در پايان نيز به برخی از شگردهای کلاهبرداران در فضای مجازی و همچنین راهکارهای مقابله با آن‌ها و بالا بردن امنیت این فضا توسط کاربران اشاره کرد و گفت: قرار ندادن عکس‌های شخصی و برنامه روزانه یا سفرهای خود در پیچ اینستاگرام و سایر پیام‌رسان‌ها، استفاده نکردن از دوربین موبایل هنگام برقراری اتصال با اینترنت،‌ دانلود و نصب نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های تلفن همراه تنها از طریق سایت‌ها و منابع معتبر و رسمی، انجام خریدهای اینترنتی در محدوده شهر و استان،‌ دقت و بررسی وجود شاخصه درگاه‌های معتبر هنگام خرید اینترنتی، ذخیره عکس‌ها و فیلم‌های شخصی بر روی حافظه جانبی و نصب نرم‌افزارهای ردیاب و آنتی‌ویروس بر روی تلفن همراه از جمله اين راهكارهاست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار